گوناگون

مراقب دوربرگردان‌های اراک باشید!

رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: دوربرگردان‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح اراک فاقد استاندارد بوده و خطرآفرین هستند.

سرهنگ امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، به تشریح نقاط حادثه‌خیز شهر اراک پرداخت و بیشترین آمار تصادفات از جمله تصادفات منجر به فوت را از منطقه بالای شهر سنجان تا میدان بسیج عنوان کرد.

وی افزود: جاده فراهان، دوربرگردان سردشت از شهر سنجان به سمت جاده فراهان، دور برگردان دانشگاه پیام‌نور، پل شهید کاوه نبیری به علت شیب برعکس و پیچ تند، پل شهید بختیاری به علت شیب نامناسب و خطرناک بودن در زمستان، دور برگردان شهرک ولیعصر(عج)، پل بسیج که به وسیله گل‌میخ و استوانه پلاستیکی جداسازی شده است و دوربرگردان آرامستان که به خصوص برای عابرین خطرناک است از نقاط حادثه‌خیر در اراک محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: کلیه دوربرگردان‌های اراک، کل تقاطع‌های غیرهمسطح و همچنین میدان امام(ره) که شکل هندسی مناسبی ندارد خطرناک و حادثه‌ساز به شمار می‌روند.

سرهنگ امیدی یادآور شد: جلسات بسیاری به منظور ایمن‌سازی این مناطق با شورای ترافیک استان و سازمان‌های متولی این بخش برگزار شده است اما، تاکنون فقط پیچ شهرک ولی‌عصر(چشمه موشک) ایمن شده که البته همچنان این مسیر نیازمند دوربین کنترل سرعت و کنترل ترافیک است.

وی با اشاره اینکه نبود دوربین کنترل سرعت یکی از مشکلات ما در اراک محسوب می‌شود، اظهار کرد: علت اکثر تصادفات سرعت بالاست.

رئیس پلس راهور استان مرکزی بیان کرد: از مشکلات دیگر راهنمایی و رانندگی توقف کامیون‌های حمل سوخت مقابل گمرک است که احتمال برخورد سواری‌ها و اتوبوس‌ها را بیش از پیش می‌کند.

وی اظهار کرد: مناطق حادثه‌خیز استان از 69 منطقه به 39 منطقه کاهش یافته و استان مرکزی از لحاظ تردد وسایل نقلیه نیز در رتبه سه تا پنج کشور قرار دارد.

سرهنگ امیدی گفت: شهرهای استان مرکزی از جمله ساوه فاقد جاده کمربندی بوده و وسایل نقلیه مجبور به عبور از داخل شهر هستند که نتیجه آن، آلودگی بیشتر هوا، افزایش شلوغی و ترافیک و نهایتاً بالا رفتن احتمال تصادفات است.

رئیس پلیس راهور استان تأکید کرد: برخورداری از هوای پاک و کمتر شدن تصادفات‌، مستلزم ایجاد خطوط کمربندی مناسب و افزایش ایمنی ترافیکی در شهرهاست.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا