گوناگون

خسارت 13 میلیارد ریالی VHS و لمپی اسکین در ‌کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از مهار کامل دو بیماری “”VHS و “لمپی اسکین” در استان خبر داد و گفت: برآورد خسارت این دو بیماری در استان در مجموع 13 میلیارد ریال بوده که به زودی به دامداران و پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در استان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، علی اشرف منصوری در جمع خبرنگاران با بیان این خبر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این دو بیماری به طور 100 درصدی مهار شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 115 راس از دام های استان به دلیل بیماری “لمپی اسکین” معدوم شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه پرداخت خسارت حاصل از این بیماری در هئیت دولت به تصویب رسیده است، گفت: به زودی نسبت به پرداخت خسارت ها به دامداران اقدام خواهد شد.

منصوری افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده خسارت این بیماری در استان 10 میلیارد ریال بوده است.

به گفته منصوری، بیماری “لمپی اسکین” یک بیماری ویروسی شدیدا واگیردار است که فقط در گاو و گوساله دیده می‌شود و شروع این بیماری در دام ها با تب همراه بوده و کاهش تولیدات دامی، کاهش وزن و شیر دام از عوارض شیوع این بیماری است.

منصوری در ادامه از کنترل بیماری “VHS” که اخیرا ماهی‌های قزل آلای استان را درگیر کرده بو، خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این بیماری کنترل شده و به زودی تولید و پرورش ماهی قزل آلا در استان از سر گرفته می‌شود.

وی، خسارت وارد شده این بیماری را در استان بالغ بر سه میلیارد ریال دانست‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیماری VHS یک بیماری ویروسی است که معمولا ماهیان سردآبی از جمله قزل آلای رنگین کمان را درگیر می‌کند و در ماهی‌ها تلفات ایجاد کرده و علائمی از جمله خونریزی‌های داخلی و خونریزی در سطح بدن را به همراه دارد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا