Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

تست کرونا test corona در اپلیکیشن ها چقدر می تواند قابل اعتماد باشد ؟

این که تست کرونا test corona در اپلیکیشن ها چقدر می تواند دقیق باشد موضوعی است که بایستی مورد تایید کارشناسان حوزه ی سلامت و بخصوص متخصصان این حوزه قرار بگیرد.

با این حال و در زمان همه‌گیر شدن ویروس کرونا در سراسر جهان و بخصوص ایران اپلیکیشن های تست کرونا test corona قارچ مانند رشد کرده و در یک ماهه اخیر ادعای تست دقیق ابتلا به ویروس کرونا توسط این اپلیکیشن ها نیز در فضای مجازی تبلیغ می شود.

تست کرونا test corona
تست کرونا test corona

هر چند که وزارت بهداشت نیز در خصوص تست کرونا test corona سامانه ای طراحی کرده و به صورت رایگان نیز این تست آنلاین را انجام می دهد اما به دلیل شباهت علایم مبتلایان به ویروس کرونا با سرماخوردگی و آنفولانزا هرگز نمی توان دقیق بودن تست کرونا test corona توسط این اپلیکیشن ها را تایید کرد.

به عقیده ی نگارنده در مواجهه با این ویروس کشنده و اخبار مربوط به آن و اظهار نظرهای متفاوت در خصوص نحوه ی بروز این ویروس واگیر ، این که یک اپلیکیشن ها در شرایط کنونی بیش از آن که بتواند به افراد مضطرب جامعه تست دقیقی از ابتلا یا عدم ابتلا به این ویروس را تایید و یا رد کند ، بلکه شاید بر اثر اختلالی اینترنتی و یا نرم‌افزاری پاسخی را مثبت یا تستی را منفی اعلام کند ، اینجاست که نتیجه عواقب استرس آور این موضوع از ابتلا به ویروس کرنا خطرناکتر است .

بنابراین پیشنهاد این است حالات جسمی خود را بر مبنای علائم اعلام شده ی ابتلا به ویروس کرونا توسط متخصصان و رسانه های رسمی را ملاک قرار داده و از هرگونه استرس آفرینی برای خود و اطرافیانمان پرهیز کنیم.

بنابرای فراموش نکنیم که 

هر تبی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیست 

هر عطسه ای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیست 

هر سردردی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیست

هر گلو دردی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیست

هر سرگیجه ای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیست

هر افت فشار خونی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیست

اما نباید با داشتن این علائم هم بی تفاوت بود ، در اتاقی مجزا خودتان را فرنطینه کنید ، روحیه خود را از دست ندهید ، توصیه های بهداشتی و پزشکی را رعایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا