گوناگون

تلاش مجلس برای واگذاری بخشی از وظایف دستگاه قضایی به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عصر شنبه در نشست با اعضای شورای حل اختلاف شهرستان دشتستان اظهار داشت: شوراهای حل اخلاف نقش بسیار مهمی در کاهش اتلاف مردم در رسیدگی به شکایات و توسعه صلح و سازش در جامعه دارند.

وی به جایگاه مردمی و ممتاز شوراهای حل اختلاف در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های شوراهای‌ حل اختلاف باعث افزایش امنیت و رضایت‌مندی مردم در فعالیت‌های قضائی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی از تلاش مجلس برای واگذاری بخشی از وظایف دستگاه قضایی به بخش خصوصی خبر داد.

وی با اشاره به آماده شدن طرحی در مجلس برای الزام بنگاه‌های معاملاتی به استفاده از حقوق‌دان خبر داد و افزود: در صورت تصویب این طرح باید یک کارشناس حقوقی در بنگاه‌های معاملاتی فعالیت داشته باشد.

IMG20005456

لزوم تلاش برای توسعه صلح و آرامش در جامعه

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب این طرح یک حقوقدان بر معاملات املاکی نظارت خواهد داشت و املاکی صلاحیت دارند که توسط مشاور حقوقی مورد تائید قرار گرفته و امضا شده باشد.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد در ادامه بر لزوم تلاش برای توسعه صلح و آرامش در جامعه تاکید کرد و گفت: بزرگان و معتمدین باید برای توسعه صلح و آرامش در ججامعه تلاش کنند و سازش به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا بررسی ریشه‌ای مشکلات و معضلات اجتماعی برای رفع این مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

لازم به ذکر است که در این ائین پس بررسی مشکلات اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان دشتستان، برخی از فعالان عرصه صلح و سازش دعاوی تجلیل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا