Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

آینه های تلسکوپ فضایی جیمز وب با موفقیت آزمایش شد

آینه های تلسکوپ فضایی جیمز وب در حالی با موفقیت آزمایش شد که این تلسکوپ فضایی قرار جایگزین تلسکوپ فضایی هابل شود و با دقت بیشتری در کاوش های فضایی به بشر کمک کند که به اعتقاد ناسا ، این تلسکوپ فضایی انقلابی را در جهت کاوش هایی فضایی ایجاد خواهد کرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

البته باید گفت که تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb Space Telescope یک تلسکوپ فضایی بسیار پیشرفته است که پس از ساخته شدن بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان محسوب می‌شود و جیمز وب قرار است که وضوح و حساسیت بی‌سابقه‌ای را با استفاده از طول موج بلند (نارنجی-قرمز) نور مرئی، و از طریق مادون قرمز نزدیک به اواسط مادون قرمز (۰/۶–۲۷ میکرومتر) را ارائه دهد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب با همکاری سازمان‌های فضایی ناسا و اسا مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند و قرار است که این تلسکوپ جانشینی برای تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ فضایی اسپیتزر باشد تا سال ۲۰۱۸ تکمیل شده و به با موشک آریان ۵ به فضا پرتاب شود.

تکنسین‌ هایی که در حال بازرسی از تلسکوپ فضایی بزرگ جیمز وب و آینه‌های طلایی بزرگ آن هستند از نورهای مخصوص برای بازرسی از آن استفاده کردند و البته مهندسان برای کنترل این تلسکوپ فضایی که هم اکنون در مرکز فضایی گودارد ناسا قرار دارد، تمام چراغ‌ها را خاموش کرده و از نورهای ماورا بنفش برای بررسی راحت‌ تر عیوب این تلسکوپ در تاریکی استفاده کردند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

“کریس گان” عکاس ناسا توانسته با استفاده از دوربین خود تصویری شبه مانند را از این تلسکوپ فضایی برای مردم به ارمغان بیاورد او برای ثبت این تصویر، شاتر دوربین را به مدت طولانی‌تری باز گذاشته به همین دلیل تصویر تکنسین‌هایی که در حال حرکت بودند ، تار به نظر می‌رسد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

البته بد نیست بدانید که ابتدا قرار بود که این تلسکوپ فضائی با هزینهٔ ۱٫۶ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۱ میلادی در مدار زمین قرار گیرد. در سال ۲۰۱۱ مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا به خودداری از تأمین مخارج این پروژه رای داد. تا آن زمان؛ با هزینه ۳ بیلیون دلار، ۷۵٪ سخت‌افزارها در دست تولید قرار گرفته بود. پس از کنار آمدن با سنای آمریکا هزینه این پروژه تا سقف ۸ بیلیون افزایش یافت. برابر با برآورد تازه در سال ٬۲۰۱۳ هزینه این پروژه به ۸/۸ بیلیون دلار رسید. در دسامبر سال ۲۰۱۴۴ میلادی اعلام شد که برنامه‌های این پروژه برابر روال پیش بینی شده به پیش می‌رود ولی احتمال تأخیر هم هست.

منبع  nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا