Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

هایپر GT مک لارن سریع‌ ترین و قدرتمندترین خودرو این کمپانی خواهد بود

سال گذشته کمپانی خودرو سازی مک لارن خبر از تولید یک خودرو جدید به نام  هایپر GT مک لارن داد که دارای طراحی سه نفره بوده و برگرفته از مدل F1 می‌ باشد. اما هم اکنون خبر جدید از این مدل منتشر شده که برای علاقمندان بسیار جذاب خواهد بود . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

هایپر GT مک لارن در این کمپانی با کد BP23 شناخته می شود و مک لارن بصورت محرمانه در حال کار بر روی آن است . به تازگی مدیر ارشد این کمپانی مایک فلوویت اعلام کرده که هایپر GT مک لارن یکی از سریع‌ ترین و قدرتمندترین خودروهایی خواهد بود که این کمپانی تا کنون ساخته شده است.

اما به احتمال زیاد مک لارن تا پیش از سال ۲۰۱۹ که زمان عرضه این خودرو خواهد بود جزئیات بیشتری از مشخصات آن ارائه نخواهد کرد . تا کنون اعلام شده که هایپر GT مک لارن دارای قوای محرکه‌ هیبریدی بوده و به احتمال زیاد با پیشرانه‌ تکامل یافته‌ ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی طراحی شده .

بسیاری از کارشناسان معتقدند قدرت این خودرو کمی کمتر از هایپرکار P1 و بیشتر از ۷۲۰S خواهد بود اما همانطور که گفته شد تا زمان اعلام جزئیات بصورت رسمی نمی توان بطور حتم در مورد این خودرو اظهار نظری داشت .

اتو اکسپرس نیز در مورد هایپر GT مک لارن گزارش داده که خودروی مورد بحث از ساختار مونوکوک فیبر کربنی کامل استفاده خواهد کرد و علاوه بر این در این خودرو  شاهد درب‌ های دو سطحی خواهیم بود که برای نخستین بار بصورت برقی طراحی می شوند .

مک‌ لارن اتوموتیو، که به طور عام با نام مک‌ل ارن شناخته می‌ شود، تولید کننده خودرو های اسپرت بریتانیایی است. مک‌ لارن با هدف ساخت خودرو های شهری با تکنولوژی ماشین‌ های مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۸۹ با نام مک‌ لارن کارز تاسیس شد. این شرکت همکاری نزدیکی با تیم فرمول یک مک‌ لارن ریسینگ دارد و بخشی از گروه مک‌ لارن است.

و شاید جالب باید که بدانید مک‌لارن اف ۱ اولین محصول تولید مک‌لارن است. اف ۱ خودروی اسپرت سه نفره‌ای است که توسط گوردون ماری طراحی شده است. موتور این خودرو ۱۲ سیلندر ساخت ب ام و است که حجمش ۶۰۶۴ سی‌سی است و ۶۲۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر این خودرو ۳ ثانیه است.تولید اف ۱ در سال ۱۹۹۲ آغاز شد. مدل ال‌ام این خودرو در سال ۱۹۹۵ و مدل جی‌تی در سال ۱۹۹۷ عرضه شد. مدل جی‌تی‌آر از این خودرو هم بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ تولید شد. تولید این خودرو در ماه مه سال ۱۹۹۸ بعد از ساخت ۱۰۰ دستگاه متوقف شد. در مجموع ۶۴ دستگاه اف ۱، پنج دستگاه مدل ال‌ام، سه دستگاه جی‌تی، ۹ دستگاه جی‌تی‌ار۹۵، ۹ دستگاه جی‌تی‌آر۹۶ و ده دستگاه جی‌تی‌ار۹۷ ساخته شد.

باهم در میهن پست تصاویری از خودرو هایپر GT مک لارن را تماشا خواهیم کرد .

منبع : theversatilegent

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا