Mihanpostسیاسی

جزئیات توقیف کشتی آمریکایی توسط سپاه در خلیج فارس ؟

به گزارش میهن پست – وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر سه شنبه پس از توقیف این کشتی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که یک ناوشکن و یک هواپیمای جنگی خود را برای بررسی موضوع به محدوده مورد نظر فرستاده است.

یک فروند کشتی تجاری آمریکا در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

یک منبع آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خبرگزاری ایرنا گفته: یک فروند کشتی تجاری آمریکا که با پرچم جزایر مارشال در خلیج فارس درحال تردد بود در حالی توسط یگان های دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف و به سمت بندرعباس هدایت شد که این کشتی تجاری با اداره بنادر ایران اختلاف دارد.

وی افزود: اداره بنادر ایران درخصوص این موضوع به دادگاه مراجعه می کند و دادگاه حکم توقیف کشتی را می دهد؛ سپاه پاسداران نیز به درخواست اداره بنادر، کار توقیف این کشتی را انجام می دهد.

این منبع آگاه همچنین افزود: 34 سرنشین این کشتی اکثرا اروپایی هستند و احتمال اینکه برخی از این افراد آمریکایی باشند نیز وجود دارد. آمریکا وجود شهروندانش در این کشتی را رد کرده است.

وی تاکید کرد که این موضوع هیچ ارتباطی به مباحث سیاسی و نظامی ندارد بلکه یک بحث حقوقی است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر سه شنبه پس از توقیف این کشتی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که یک ناوشکن و یک هواپیمای جنگی خود را برای بررسی موضوع به محدوده مورد نظر فرستاده است.

 اسکای نیوز در این خصوص گزارش داده : پنتاگون در واکنش به این مساله مدعی شده بود که ایران بدون دلیل اقدام به توقیف این کشتی آمریکایی متعلق به شرکت «مایرسک» کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا