گوناگون

توقیف 7 دستگاه خودرو سمند

فرمانده پلیس راه ایلام از توقیف 7 دستگاه خودرو سمند هرکدام با خلافی بیش از 110 میلیون ریال در 48 ساعت گذشته در استان خبر داد.

سرهنگ «نورالله خادم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: 7 دستگاه خودرو سمند در محورهای مواصلاتی استان در دو روز گذشته توقیف و به پارکینگ منتقل شدند و هر کدام از آن‌ها بیش از 110 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده، داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این‌گونه اقدامات پلیس به صورت مستقیم در اصلاح رفتار رانندگان و تأمین امنیت ترافیک نقش ویژه دارد، افزود: برخورد قاطع و قانونی با رانندگانی که در اثر مصرف مواد مخدر از سلامت روحی و جسمی برخوردار نیستند، همچنین رانندگانی که مرتکب دو تخلف همزمان حادثه ساز می‌شوند، از اقدامات گشت‌های پلیس راه برای تأمین امنیت ترافیک در جاده‌های استان است.

خادم در ادامه با اشاره به بارش باران در اکثر نقاط استان از رانندگان خواست با احتیاط بیشتر و آهسته برانند، چرا که جاده‌ها لغزنده هستند، خاطرنشان کرد: گشت‌های پلیس راه با استقرار در نقاط حادثه خیز با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند.

فرمانده پلیس راه استان با تاکید بارش باران در دو روز گذشته در سطح جاده‌ها لایه‌ای از لغزندگی را به جهت دود ناشی از خودروها و مواد نفتی ایجاد کرده است رانندگان تمرکز کمتری بر کنترل خودرو در جاده و معابر دارند، تصریح کرد: در این شرایط رانندگان باید نسبت به شرایط عادی حداقل سرعت را در نظر گرفته و ضمن رعایت فاصله طولی از گردش‌های بی‌مورد و ناگهانی که موجب از دست رفتن کنترل دیگر رانندگان می‌شود، پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: اگر قصد خارج شدن از شهر و استان خود را دارید، حتماً خودروی خود را بازدید کرده و از ایمن بودن تجهیزات بالاخص لاستیک و آج‌های آن اطمینان حاصل کنند تا در بین راه دچار حادثه نشوند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا