گوناگون

بیش از 112 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت پاییزه رفت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از 112 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت پاییزه رفته است.

اسماعیل پرویزی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، گفت: تاکنون کشت پاییزه 80 هزار هکتار گندم دیم، 1000 هکتار گندم آبی، 28 هزار هکتار جو دیم و 3400 هکتار کلزا در سطح اراضی استان انجام گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: سال گذشته در مجموع 300 هزار هکتار گندم دیم، 100 هزار هکتار گندم آبی، بین 160 تا 180 هزار هکتار جو دیم، 15 هزار هکتار جو آبی، 10 هزار هکتار نخود و پنج هزار هکتار کلزا زیر کشت پاییزه رفت.

پرویزی فر افزود: سال گذشته در مجموع بیش از 590 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه رفت و پیش بینی می‌شود امسال نیز مجموع کشت پاییزه اراضی استان در همین حدود باشد.

وی در ادامه خواستار رعایت توصیه‌های مربوط به زمان کشت از سوی کشاورزان شد و گفت: بر این اساس کشاورزان منطقه سرد و معتدل استان تا پنجم آبا ماه فرصت دارند، نسبت به زیر کشت بردن اراضی گندم و جو اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: کشاورزان مناطق گرمسیر استان نیز باید از 25 آبان تا پنجم آذر نسبت به زیر کشت بردن اراضی خود اقدام کنند.

پرویزی فر استفاده از بذور گواهی شده را در راستای برخورداری از یک سال زراعی مطلوب مهم ارزیابی کرد و افزود: کشاورزانی که از بذور خود مصرفی جهت کشت استفاده می‌کنند، باید نسبت به بوجاری و ضدعفونی کردن بذور مورد استفاده اقدام کنند.

وی در ادامه از کشاورزان خواست تا بذر‌کارهای خود را تنظیم کرده و در اراضی گندم و جو دیم بین 140 تا 160 کیلوگرم بذر به ازای هر هکتار مصرف کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: میزان بذور مصرفی در هر هکتار از اراضی آبی گندم و دیم بین 180 تا 200 کیلوگرم است.

وی در ادامه در خصوص بیمه کردن اراضی کشاورزان هم به کشاورزان توصیه‌هایی کرد و گفت: بهتر است کشاورزان در موعد مقرر نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند، در غیر این‌صورت میزان حق بیمه‌ها به صورت پلکانی بالا خواهد رفت.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا