گوناگون

تولید روزانه 450 تن زباله در ارومیه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: بطور متوسط سرانه تولید زباله برای هر شهروند ارومیه‌ای 650 تا 680 گرم در روز است.

«عزیز قال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، افزود: موسط پسماندهای روزانه‌ی تولیدی در شهر ارومیه 450 تن است که از این میزان 70 درصد تر و بقیه خشک هستند.

وی با بیان اینکه اولویت برنامه‌ریزی برای ساماندهی پسماندهای شهری در مرحله‌ی نخست مبدأ از تولید اجرای سیستم 3R است، اظهار کرد: اجرای این سیستم برای جلوگیری از هدررفت مواد بازیافتی خشک در مرحله‌ی دفع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست هم‌چنین خالص‌سازی پسماندهای تر برای تولید کود آلی در مرحله پیش از دفع با روش‌های مختلف مثل «کمپوست» و «ورمی کمپوست» است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: برنامه‌های دیگر این سازمان اجرای سیستم مکانیزاسیون برای جمع‌آوری سریع پسماندهای شهری در مبدأ تولید است.

قال با اشاره به اینکه متأسفانه بعلت رعایت نکردن فرهنگ تولید زباله شهری و مصرف کالا فعلاً میانگین بازیافت پسماندهای خشک در مبدأ 5 درصد است، اظهار کرد: پس از راه‌اندازی خط پردازش کارخانه‌ی کمپوست 500 تنی سازمان توسط بخش خصوصی می‌توان 15 درصد مواد خشک تولیدی را بازیافت کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اجرا کردن طرح تفکیک مواد بصورت آزمایشی در مناطق مختلف شهری و همکاری شهروندان نسبت به طرح پیشرفت زیادی حاصل شده است، خاطر نشان کرد: اما برای رسیدن به اهداف کلی سازمان، به آموزش شهروندی و همکاری تنگاتنگ شهروندان در این زمینه نیاز هست.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن طرح تفکیک از مبدأ خوشبختانه مورد استقبال شهروندان ارومیه قرار گرفته است اما برای بهتر اجرا شدن طرح مذکور، به همکاری تنگاتنگ میان شهروندان و ارگان‌های مرتبط با این سازمان نیاز است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا