Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تولید فلاسک Summit که با جلبک اکسیژن تولید می کند ؟

تولید فلاسک Summit که با جلبک اکسیژن تولید می کند جدیدا توسط یک طراح صنعتی کانادایی به نام اوان مک دوگال در حالی ارائه شده است که این فلاسک کوچک قابل حمل در حقیقت یک ژنراتور تولید کننده اکسیژن است و با کمک فناوری های نوین و مقداری جلبک اکسیژن تولید می کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

فلاسک Summit در واقع برای تولید اکسیژن برای کوهنوردان و صخره نوردان که در ارتفاع زیاد فعالیت می کنند ، بسیار مناسب و کاربردی است و البته یک لیتر جلبک آبی می تواند تا ۶۰۰ لیتر اکسیژن تولید کند. بنابراین سامیت کوچک قدرت بالایی برای تولید اکسیژن پاک دارد.

توضیح بیشتر این که فلاسک Summit در حقیقت مزرعه ای قابل حمل است که در آن جلبک کشت و نگهداری می شود. به همین دلیل این دستگاه با استفاده از چراغ های ال ای دی  نور خورشید را شبیه سازی می کند و به این ترتیب جلبک می تواند از آن تغذیه کند و در نتیجه گاز دی اکسید اتمسفر را به اکسیژن تبدیل می کند.

در این میان اوان مک دوگال طراح فلاسک Summit معتقد است که علاوه بر آن این ماده آسیبی به محیط زیست نمی رساند و البته جالب است بدانید که این فلاسک کوچک می تواند به سهم خود در کاهش گازهای گلخانه ای هم نقش مهمی ایفا کند.

منبع : yankodesign

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا