Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

کشف ستاره ای مشابه خورشید که تقریبا تمام منظومه اش را بلعید !

کشف ستاره ای مشابه خورشید که تقریبا تمام منظومه اش را بلعید در حالی توسط دانشمندان مرکز دانشگاهی شیکاگو انجام گرفته که این ستاره ۳۰۰ سال نوری از زمین فاصله داشته و دو سیاره یکی مشابه زمین و دیگری مشابه نپتون در اطرافش قرار دارند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

در ابتدا باید توضیح دهم که در اطراف هر ستاره ای یک میدان جاذبه قدرتمند وجود دارد و اگر ستاره و یا سیاره ای کوچک در این میدان قرار بگیرد به داخل ستاره جذب شده و نابود خواهد شد در این صورت است که در اصطلاح خواهیم گفت این ستاره و یا سیاره بلعیده شده است .

حالا دانشمندان مرکز دانشگاهی شیکاگو با رصد ستاره ای به نام HIP68468 متوجه شده اند که این ستاره در حال بلعید منظومه خودش می باشد . در حال حاضر تنها دو سیاره در اطراف این ستاره قرار دارد که یکی مشابه زمین و در نزدیکی مدار سیاره ما قرار داشته و دیگری مشابه سیاره نپتون است . چیزی که در این ستاره نظر کیهان شناسان  را به خود جلب کرده میزان لیتیوم موجود در آن است . ستاره HIP68468 دارای ۴ برابر مقدار لیتیومی است که  در یک ستاره با عمر ۶ میلیارد سال  می تواند وجود داشته باشد . در حقیقت با میزان لیتیوم موجود در این ستاره می توان ۶ سیاره زمین را ساخت .

ستاره ای مشابه خورشید

ستاره ها بطور معمول  لیتیوم و دیگر فلزات مقاوم در برابر حرارت را سوزانده و آنها را از دست می دهند اما این ستاره متفاوت رفتار کرده است . طبق گفته یکی از دانشمندان دانشگاه ییل به عبارت دیگر اگر یک گربه در کنار قفس خالی نشسته باشد و پر های زرد رنگی از دهانش بیرون زده باشد با دقت بسیار بالایی می توان گفت که گربه پرنده را خورده است . چیزی که دانشمندان مرکز دانشگاهی شیکاگو در مورد ستاره HIP68468  کشف کرده اند دقیقا مشابه همین مثال است .

کشف ستاره ای مشابه خورشید می تواند به درک آینده احتمالی زمین کمک کند  البته جای هیچ نگرانی نیست چراکه طبق مدل سازی های انجام شده خورشید حداقل تا چند میلیارد سال آینده قصد بلعیده منظوه شمسی را نخواهد داشت .

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا