Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

آینده بشر و زمین در 10 هزار سال دیگر چطور رقم خواهد خورد ؟

آینده بشر و زمین اگر چه قابل پیش بینی دقیق و علمی نیست اما در واقع بشر در بهترین حالت می تواند نگران اتفاقات چند صد سال آینده خود و زمین باشد ، اما هزاران هزار سال بعد چه بر سر سیاره ما خواهد آمد؟ به لطف دستگاه‌های پیشرفته علمی، می‌توان برخی از اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد را با دقت شگفت‌انگیزی پیش‌بینی کرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بر اساس آنچه که از حیات، جهان هستی و پدیده‌ های اطرافمان می‌دانیم، در خصوص بعضی از پیش‌بینی‌ های علمی درباره آینده بشر و زمین رشته‌هایی مانند فیزیک نجومی و تکامل می‌تواند تا صدها هزار سال بعد را به‌طور دقیقی به تصویر بکشد.

مثلا این که آینده بشر و زمین در 10 هزار سال دیگه چطور رقم خواهد خورد ؟ بنابراین برای توضیح بیشتر باید گفت که در 10 هزار سال دیگر شاید کل منطقه شرقی قطب جنوب دیگر وجود خارجی نخواهد داشت. این ناحیه طولانی‌ترین ورقه یخی یکپارچه در سیاره زمین است. مدل‌سازی‌‌ها نشان می‌دهد که اگر حوضچه زیرزمینی «ویلکس» از بین برود، بین 5000 تا 10000 سال طول می‌کشد تا این تکه یخ غول‌پیکر در دریا ناپدید شود؛ این امر نیز باعث می‌شود سطح آب سه الی چهار متر بالا بیاید.

تصور کردن آینده بشریت و این که قرار است چه بلایی سر سیاره زمین و هر چیزی که برای ما عزیز است، بیفتد همیشه سوژه کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی بوده‌است. اما حالا دانشمندان نگران اتفاقاتی هستند که طی چند هزار سال آینده بر سر زمین و ساکنانش خواهد افتاد.

آینده بشر و زمین

در این میان و در خصوص آینده بشر و زمین در 10 هزار سال دیگر این احتمال وجود خواد داشت که تا آن زمان انسانی باقی نمانده باشد که بخواهد با بالا آمدن سطح آب‌های جهان سروکله بزند.

بر اساس تخمین‌ هایی که براندون کارتر، فیزیکدان نظری استرالیایی، زده است، به احتمال 95 درصد انسان‌ها تا 10 هزار سال آینده به طور کامل از بین خواهند رفت اگر چه این استدلال به شدت مورد بحث قرار گرفته است اما دانشمندان کاملا مطمئن نیستند که بشریت تا آن زمان وجود خواهد داشت یا خیر. اما اگر انسان‌ها تا 10000 سال آینده دوام بیاورند، هیچ تفاوت ژنتیکی بین مناطق مختلف سیاره، مانند رنگ چشم آبی در مقابل رنگ چشم قهوه‌ای وجود نخواهد داشت؛ در واقع این ویژگی‌ها در سراسر کره زمین پخش خواهد شد.

بسیاری از خطوط ساحلی نیز از بین خواهند رفت و خطوط ساحلی جدیدی تشکیل خواهد شد. 10 روز از گاه‌شماری میلادی با موقعیت خورشید هماهنگ نخواهد بود که این امر می‌تواند منجر به انفجار بین‌ستاره‌ای شود.

همچنین پیش‌بینی شده که که تا 10 هزار سال آینده، ستاره غول‌آسای قرمز «قلب‌العقرب» منفجر می‌شود و تبدیل به یک ابرنواختر بسیار درخشانی خواهد شد که در روز روشن نیز قابل دیدن خواهد بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا