Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

کیسه هوایی سقف خودرو توسط کمپانی هیوندای ساخته شد + عکس

کیسه هوایی سقف خودرو توسط کمپانی هیوندای در حالی ساخته شده است که امروزه تقریبا تمام خودروها مجهز به کیسه‌ های هوا برای حفاظت از جان سرنشینان هستند، اما برای اولین بار کیسه هوایی طراحی شده است که مانع از پرتاب مسافران از سقف به بیرون خودرو می‌شود.

این سیستم یعنی کیسه هوایی سقف خودرو که در بخش آفتابگیر خودروهای امروزی نصب می‌شود در زمان وقوع تصادف و هرگونه حوادث احتمالی طوری عمل خواهد کرد که امنیت سرنشینان را حفظ کرده و بخصوص از وارد شدن آسیب‌ های شدید به سر راننده و سرنشیان خودرو جلوگیری خواهد کرد.

کیسه هوایی سقف خودرو یاد شده توسط پژوهشگران شرکت هیوندایی در کره جنوبی ساخته شده و استفاده از آن تا به امروز درخودروهای تولید شده در جهان سابقه نداشته است.

کیسه هوایی سقف خودرو

بد نیست بدانید که کیسه هوایی سقف خودرو علاوه بر محافظت از سر و صورت سرنشینان خودرو بعد از باز شدن از چرخش و جابه‌جایی شدید و ناگهانی آن ها نیز جلوگیری می‌کند. که در این میان آزمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد این ابزار ایمن‌ سازی با موفقیت جلوی جراحات و آسیب‌های مرگبار را می‌گیرد.

کیسه هوایی سقف خودرو در فضایی مابین شیشه آفتابگیر و سپر محافظ نور خورشید نصب می‌شود و مجهز به حسگرهایی است که با تکان ناگهانی فعال می‌شوند و در عرض 8 صدم ثانیه کل سقف و پشت خودرو را می‌پوشانند و انتظار می‌رود استفاده عملی از این سیستم در سال ۲۰۱۹ آغاز شود و بر روی خودروهایی همچون جنسیس نصب شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا