Mihanpostاخبار خودرو

رنو کولئوس و رنو تلیسمان با افزایش قیمت 16 تا 22 درصدی عرضه خواهند شد

رنو کولئوس و رنو تلیسمان دو خودرو وارداتی فرانسوی هستند که این روزها با وجود رشد تعرفه‌ های گمرک واردات خودرو و رشد نرخ ارز، و اعلام قیمت های جدید از سوی نگین خودرو نشان می دهد که رنو کولئوس و رنو تلیسمان، پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی در بازار ایران افزایش 16 تا 22 درصدی را تجربه کرده‌اند.

نسل جدید رنو کولئوس و رنو تلیسمان ، قابل مقایسه با مدل های قبلی آن ها نیست و به طوری که این دو خودرو لوکس کامل باز طراحی شدهاند. کولئوس اولین کراس‌اوور تاریخ رنو محسوب می‌شود و حالا نقش پرچم‌دار این برند در کلاس شاسی‌بلندها را به عهده دارد. ادغام بسیار موفق گروه خودروسازی رنو با نیسان ژاپن، باعث ساخت پلت‌فرم‌های مشترک در این شرکت‌ها شده و حالا شاسی و طرح کلی کولئوس جدید با نیسان ایکس‌تریل مشترک است و بر اساس پلت‌فرم CMF-CD عرضه می‌شود.

قیمت جدید رنو کولئوس و رنو تلیسمان
رنو کولئوس

تلیسمان نیز در بازار خودروهای وارداتی یک سدان  لوکس به حساب می‌آید که بر پایه پلتفرم ماژولار مشترک رنو و نیسان به نام CMF-CD ساخته شده است و از فروش خوبی در بازار این نیز مواجه شد.

قیمت جدید رنو کولئوس و رنو تلیسمان
رنو تلیسمان

با این حال و پس از ماه‌ ها انتظار، سرانجام با باز شدن سایت ثبت سفارش، تعرفه‌ های گمرکی واردات خودرو به کشور اعلام شد و با رشد این تعرفه‌ها و همچنین افزایش 10درصدی نرخ یورو طی ماه جاری، افزایش چشمگیر قیمت خودروهای اروپایی قابل انتظار است.

قیمت جدید رنو کولئوس و رنو تلیسمان
قیمت جدید رنو کولئوس و رنو تلیسمان

با وجود این مسئله، رنوهای محبوب در ایران، رنو کولئوس و رنو تلیسمان ، که پرفروش‌ترین خودروهای شاسی‌بلند و سدان بازار کشور هستند، افزایش قیمت 16 تا 22 درصدی را ثبت کردند.

 البته با این تغییرات باید انتظار داشت که ، کف قیمت در بازار خودرو ایران طی کمتر از یک سال و نیم دیگر، به حدود ۴۰ میلیون تومان صعود خواهد کرد و این به‌آن معنا است که بخش قابل‌توجهی از مشتریان توان خرید خود را در این بازار از دست خواهند داد. این در حالی است که هم‌اکنون کف قیمت در بازار خودرو حدود ۲۱‌میلیون تومان و متعلق به پرایدی است که به احتمال فراوان از سال آینده مجوز تولید نخواهد داشت. در چنین شرایطی، کارشناسان تاکید می‌کنند که ارائه محصولات جایگزین و کاستن از هزینه‌های تولید، می‌تواند در کمتر بالا رفتن کف قیمت خودروهای داخلی موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا