Mihanpostاجتماعیاینترنتپیشنهاد سردبیر

سنت ازیدور الهه محافظ اینترنت مسیحیان کاتولیک شد !

مسیحیان کاتولیک رسم دیرینه‌ ای دارند که برای هر مکان ، شغل یا فعالیت خاصی ، الهه ای را به عنوان محافظ آن انتخاب می‌کنند که در این میان نیز سنت ازیدور الهه محافظ اینترنت مسیحیان کاتولیک لقب گرفت. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

 بنابراین داستان انتخاب سنت ازیدور الهه محافظ اینترنت موضوع تازه ای در بین مسیحیان کاتولیک نیست چرا که سنت لوک یک پزشک بود و به عنوان یکی از قدیسان محافظ پزشکان معرفی می‌شود. اندرو اپاستل یک ماهیگیر بود و قدیس محافظ افرادی است که راه او را دنبال کنند. سنت جوزف قدیس محافظ فضانوردان و خلبانان است که براساس داستان‌ها این قدیس توانایی شناور ماندن را داشته است. اما چه چیزی باعث شد که سنت ازیدور از سویل ، قدیسی که در قرن ششم و هفتم میلادی زندگی می‌کرده است ، تبدیل به قدیس محافظ اینترنت شود؟

سنت ازیدور یکی از قدیسان مورد احترام در کلیسای رومیان کاتولیک و کلیسای ارتدوکس شرقی است. این قدیس برای بیش از 20 سال به عنوان اسقف در سویل خدمت کرده است. سنت ازیدور در دوران خود به عنوان یک محقق برجسته شناخته می‌شده است. همچنین وی به آخرین پدر روحانی لاتین مشهور است.

با تاریخچه خانوادگی سنت ازیدور الهه محافظ اینترنت آشنا شوید :

بیوگرافی سنت ازیدور در قرن نوزدهم توسط لوکاس تودنسیس نوشته شده است. البته گفته می‌شود که اکثر قسمت‌های این کتاب براساس افسانه‌ها نوشته شده است و زیاد قابل اعتماد نیست. در این بیوگرافی آمده است که سنت ازیدور در سال 560 میلادی در شهر کارتاجنا در اسپانیا به دنیا آمده است. خانواده این قدیس کاتولیک ارتدوکس و رومی بودند.
سنت ازیدور الهه محافظ اینترنت
تندیس سنت ازیدور ، الهه محافظ اینترنت

به نظر می‌رسد خانواده سنت ازیدور درجه‌ای از قدرت و نفوذ در جامعه آن زمان داشته‌اند. خواهران و برادران سنت ازیدور پست‌های مهمی در کلیسا داشتند. سنت لیندر، برادر بزرگ‌تر ازیدور، اسقف اعظم سویل بود و سنت فولجنتیوس، برادر کوچک‌تر سنت ازیدور، اسقف شهر استیگی بود. همچنین خواهری به نام سنت فلورنتینا داشت که رئیس صومعه زنان بود.

وقتی ازیدور هنوز پسر کوچکی بود، پدر و مادر خود را از دست داد. وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه کاتولیک خواند که درس‌هایی مانند گرامر، منطق، لفظ، هندسه، موسیقی، نجوم و حساب توسط گروهی از دانش‌آموختگان، شامل برادرش لیندر، به آنها آموزش داده می‌شد.

لیندر در مورد آموزش برادر کوچک‌ترش بسیار سختگیر بود و اگر ازیدور انتظارات او را برآورده نمی‌کرد، ابایی از تنبیه کردن پسرک نداشت. همین سختگیری‌ها و تنبیه‌ها باعث شد که ازیدور از مدرسه فرار کند.

ازیدور نه تنها از مدرسه بلکه از شهر فرار کرد. روزی در نزدیکی سنگی نشسته بود که متوجه شد، آب به صورت قطره قطره روی آن سنگ فرود می‌آید؛ باوجود این که یک قطره اثری روی سنگ نداشت اما جریان قطره قطره آب به مرور زمان باعث ایجاد سوراخی روی سنگ شده بود. ازیدور دریافت که باید به تلاش‌های خود در زمینه تحصیل ادامه دهد تا در نهایت منجر به موفقیت او شود.

سرانجام ازیدور به خانه بازگشت اما برادرش از ترس این که پسرک دوباره فرار کند، تا زمانی که درس ازیدور تمام شود او را درون سلولی زندانی کرد.

در سال 1598، مقامات کلیسای کاتولیک ازیدور را رسما به عنوان یک قدیس برگزیدند و در سال 1997 پاپ جان پل دوم تصمیم گرفت که شاید کاتولیک‌ها برای استفاده مناسب از اینترنت نیاز به کسی داشته باشند که از جانب‌ آنها به خدا شفاعت کند. ازیدور گردآورنده علم اشتقاق لغات بود بنابراین به عنوان قدیس محافظ اینترنت، که به‌نحوی مانند دایره‌المعارف قدیسان عمل می‌کند، انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا