Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل خورشید در قاب تصاویر

عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل خورشید و انتشار تصاویری از آن این روزها در حالی مورد توجه خاص علاقه مندان به حوزه نجوم و هوافضا قرار گرفته است که ناسا به تازگی تصویری ترکیبی را از گذر ایستگاه فضایی بین‌المللی از برابر خورشید منتشر کرده است. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

سخنگوی ناسا در خصوص عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل خورشید می‌گوید:

تصویر عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل خورشید که ۱۷ دسامبر ۲۰۱۶ میلادی رخ داده است از ۱۰ فریم تشکیل شده که سایه ایستگاه فضایی را در زمان عبور از برابر خورشید با سرعت هشت کیلومتر در ثانیه نمایش می‌دهد.

عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی
تصویر دیدنی عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۶

ایستگاه فضایی بین‌المللی International Space Station یک ایستگاه فضایی خارج از جو زمین است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته و در حال تکمیل گسترش است و این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۲۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر بر ساعت است، که به این ترتیب روزی ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند.

ایستگاه فضایی ۱۰۰ میلیارد دلاری در ارتفاع حدود ۴۰۰ کیلومتری در حال گردش به دور زمین است و ساکنن آن که همگی از دانشمندان هوا فضا هستند ، معمولا شش نفر بوده آن ها همواره به انجام آزمایشات تحقیقاتی و علمی و همچنین ثبت تصاویر زیبا از زمین و فضا می‌پردازند.

عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل خورشید درحالی و در روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ در قاب تصاویر ناسا ثبت شده است که این تصویر می تواند برای فضانوردان حال حاضر ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی برای بعد ها خاطره انگیز بوده و بد نیست بدانید که این فضانوردان شین کیمبورو و پگی ویتسون از ناسا ، آندری بوریسنکو ، اولگ نوویتسکی و سرگئی ریژیکوف از روسیه و توماس پسکت از اروپا هستند که ماموریت اکسپیدشن ۵۰ را در ایستگاه فضایی تشکیل می‌دهند.

منبع : mynbc5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا