Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تولید پارچه منعطف با چاپگرهای سه بعدی

تولید پارچه منعطف با چاپگرهای سه بعدی سرانجام وارد دنیای ما انسان ها شد تا اثبات شود که گسترش این فناوری تا چه حد توانسته است وارد حریم خصوصی ما شود و البته در این میان می تواند با تغییر رویکرد و کاربر آن کمک شایانی به نسل بشر کند. با میهن پست همراه شوید.

محققان دانشگاهی در لندن با صرف زمان بسیار، روی این موضوع کار کرده اند که چگونه می توان از فرآیند چاپ سه بعدی صنعتی در صنایع نساجی استفاده کرد و محصول کار آنها بطور کامل خریدهای مارا در فروشگاه ها تغییر می دهد. حتی امید است این تغییرات به کاهش ضایعات نساجی و تبدیل فرآیندهای تولید پارچه به فرآیندهایی دوستدار محیط زیست تبدیل شود.

تولید پارچه منعطف با چاپگرهای سه بعدی در واقع با کمک این فن آوری که هنوز در ابتدای راه بوده و گران است ، هر کسی می تواند در خانه لباس تولید کند . مواد مورد استفاده در ساخت این پارچه ها و لباس ها، موادی قابل انعطاف به نام فیلا فلکس است که با کمک آن می توان به ساختن لباس های با دوام و قابل شستشو دست پیدا کرد.

البته فراموش نشود که این روش یعنی تولید پارچه منعطف با چاپگرهای سه بعدی، یک روش انقلابی در تولید لباس به حساب می آید. چاپگر سه بعدی خانگی به همه ما این امکان را می دهد تا هر مدل لباس و پوشاکی را که بخواهیم ، داشته باشیم . این لباس ها انعطاف پذیر و قابل شستشو هستند و به راحتی می توانیم آن ها را در ماشین ظرفشویی -dishwasher – گذاشته و بشوییم .

با هم در میهن پست تصاویری از پارچه های تولید شده با پرینتر سه بعدی را تماشا می کنیم.

منبع: reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا