Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

فروش حق انحصاری تلگرام به گوگل واقعیت ندارد

فروش حق انحصاری تلگرام به گوگل اگر چه این روزها به صورت غیر رسمی و در محافل رسانه‌ای پوشش خبری داده شده است اما در این میان تیم تلگرام در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که هیچ مذاکره‌ای مبنی بر فروش حق انحصاری تلگرام به گوگل انجام نشده و شایعات منتشر شده اخیر ،در این رابطه صحت ندارند. با میهن پست همراه شوید.

فروش حق انحصاری تلگرام به گوگل اگر چه به واسطه خرید اپ‌های موبایلی همچون واتس‌اپ می تواند با توجه به پتانسیل مالی بسیار بالایی که گوگل دارد  در برنامه خرید آن قرار بگبرد اما کمپانی گوگل به لحاظ پیشنهاد های مالی وسوسه کننده به شرکت های نوپا طی چند سال اخیر، موفق به خرید و در اختیار گرفتن شرکت های زیادی شده است.

در این میان شرکت‌ها و تیم‌هایی همچون Nest، Alphabet و … از جمله این مجموعه‌ها محسوب می‌شوند. اما به تازگی شاهد انتشار خبرهایی مبنی بر این بودیم که گوگل با هدف خرید تلگرام و سرویس پیام‌رسان کاربردی مربوط به آن با مجموعه و تیم تلگرام وارد مذاکره شده است. بنا به این گزارش، گفته شده بود که گوگل قصد دارد که با پرداخت هزینه‌ای معادل با ۱ میلیارد دلار حق انحصاری این سرویس را خریداری کند!

فروش حق انحصاری تلگرام به گوگل واقعیت ندارد

فروش حق انحصاری تلگرام به گوگل در حالی رد می‌شود که یکی از سخنگویان تلگرام به طور رسمی اعلام کرد که خبر مربوط به فروش تلگرام به گوگل به هیچ وجه صحت ندارد. بنا به گفته این فرد، گوگل و تلگرام در رابطه با هیچ موضوعی وارد مذاکره نشده‌اند و شایعات اخیر منتشر شده در رابطه با فروش حق انحصاری سرویس پیام‌رسان تلگرام به گوگل صحت ندارند.

سرویس پیام‌رسان و اپلیکیشن تلگرام هم اکنون یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسان موبایلی محسوب می‌شود. این سرویس به ویژه در بین ما ایرانی‌ها محبوبیت خاصی دارد. آمار به دست آمده نشان می‌دهد که تعداد کاربران تلگرام روز به روز در حال افزایش است. ظاهرا این سرویس و پلتفرم پیام‌رسان در حال حاضر هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این اپلیکیشن به طور مداوم به روز رسانی می‌شود و کارایی‌های آن روز به روز در حال افزایش است.

فروش حق انحصاری تلگرام به گوگل واقعیت ندارد

در سرویس و خدمات پیام‌رسانی که اپلیکیشن تلگرام ارائه می‌کند کاربران می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد مد نظرشان را با بستری رمزگذاری شده رد و بدل کنند. اپلیکیشن تلگرام هم اکنون برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس ارائه شده و نسخه ویندوزی آن در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها نیز قابل استفاده بوده و کاربران خاص خود را دارد.

جالب است بدانید که اپلیکیشن و سرویس تلگرام توسط دو برادر با نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف ارائه شد. آقای پاول دورف فردی کارآفرین و نیکوکار بوده که اصالت روسی دارد. اپلیکیشن تلگرام و سرویس مربوط به آن توسط یک سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در کشور آلمان پشتیبانی مالی می‌شود.

منبع: androidheadlines

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا