اخبار خودروپیشنهاد سردبیر

تویوتا راو 4 مدل 2019 در نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 رونمایی شد

تویوتا راو 4 مدل 2019 در حالی در نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 رونمایی شده است که این محصول، یکی از پرفروش‌ ترین کراس‌ اورهای دنیا است که با ظاهر اسپرت و پیشرانه‌ ی متنوع ، که البته با مدل هیبرید ارائه می‌شود.

با این حال در آینده‌ ی نزدیک، احتمال می رود که رکورد فروش تویوتا راو 4 مدل 2019 از سدان‌ های محبوب کمری و کورولا ، پیشی‌ بگیرد. چرا که تنها در آمریکا، سالیانه 400 هزار دستگاه از نسخه‌های مختلف راو 4 فروخته می‌شود که نسبت به سال گذشته، 15 درصد رشد داشته است. جایگزینی یک خودروی کاملا جدید با محصولی که فروش بالایی دارد، چالش‌برانگیز خواهد بود. تویوتا به نوسازی انقلابی مدل‌‌های خود شهرت دارد و حالا با نسل پنجم راو 4، 22 سال پس از تولید نسل اول، کاملا متفاوت از مدل قبلی عمل کرده است.

تویوتا راو 4 مدل 2019

با این حال سبک طراحی جدید تویوتا راو 4 مدل 2019 موسوم به TNGA، پس از پریوس و C-HR، در راو 4 مدل 2019 نیز اعمال خواهد شد. محبوب‌ ترین کراس‌ اور تویوتا، در بدنه و چراغ‌ها دارای خطوط تیز و فارغ از خمیدگی است تا چهره‌ای تهاجمی و اسپرت داشته باشد. در مقایسه با نسل فعلی که در ایران نیز حضور دارد، طول راو 4 جدید کوتاه‌تر خواهد بود و عرض بیشتری خواهد داشت. این خودرو، با رنگ سقف متفاوت از بدنه قابل سفارش است و در مجموع، بزرگ‌تر از نمونه‌ی فعلی و شبیه به یک خودروی آف‎رود جلب توجه می‌کند. فاصله محورهایتویوتا راو 4 مدل 2019 ، کمی بیشتر شده است که احتمالا تأثیر مثبتی در فرمان‌ پذیری و مانورهای تند خواهد داشت. این محصول، لبه‌های سپر نزدیک‌تری به چرخ‌های طرفین دارد که در پارک‌ کردن و حرکت با سرعت پایین، راهگشا است.

تویوتا راو 4 مدل 2019

در بحث فنی، سیستم تقسیم هوشمند گشتاور برای تویوتا راو 4 مدل 2019 قابل انتخاب خواهد بود تا 50 درصد قوای محرک، به چرخ‌های عقب منتقل شود و باقی، بین چرخ‌های جلو تقسیم شود. این فناوری در شرایط حرکت با سرعت ثابت، انتقال گشتاور به چرخ‌های عقب را قطع می‌کند تا مصرف سوخت کمتری در حالت تک دیفرانسیل داشته باشد. راو 4 جدید، دارای 3 نوع سیستم دودیفرانسیل (AWD) خواهد بود که با قیمت‌های متفاوت و بنا به هزینه‌ی مشتری، قابل سفارش هستند. حتی برای نمونه‌ ی هیبرید، فناوری چهارچرخ محرک اختصاصی ارائه شده است که AWD-i نام دارد و نسبت به گذشته، 30 درصد گشتاور بیشتر به چرخ‌های عقب می‌دهد.

فعلا تغییری در پیشرانه و قوای فنی تویوتا راو 4 مدل 2019 انجام نخواهد شد؛ اما تویوتا قول داده است که مصرف سوخت و هزینه‌های جانبی خودرو کمتر شود. ارزان‌  ترین مدل راو 4، دارای گیربکس اتوماتیک جدید و 8 سرعته خواهد بود؛ اما در نمونه‌ی هیبرید، از جعبه‌دنده‌ی CVT قدیمی استفاده می‌کند. این کراس‌اور، همچنان از موتور 2.5 لیتری در نمونه‌ی پایه نیرو می‌گیرد که قدرت 176 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن‌متر فراهم می‌کند. نمونه‌ی هیبرید هم با مجموع قدرت 194 اسب بخار و گشتاور 206 نیوتن‌متر ارائه می‌شود که از ترکیب پیشرانه‌ی بنزینی 2.5 لیتری به قدرت 150 اسب بخار و دو موتور برقی جریان متناوب (AC) تأمین می‌شود. موتور الکتریکی روی محور جلو، 141 اسب بخار و موتور دیگر روی محور عقب، دارای 67 اسب بخار خواهد بود.

تویوتا راو 4 مدل 2019

مدل جدید راو 4 ، فضای داخلی ساده‌تری دارد. کلیدها کمتر از قبل هستند و حالتی مینیمال فراهم شده است. نمایشگر استاندارد، 7 اینچ و در نمونه‌ی گران‌تر، ۸ اینچ است. بسیاری از فناوری‌های مدرن مثل دوربین عقب، ناوبری ماهواره‌ای و ارتباط بلوتوث، در همه‌ی نسخه‌ها وجود دارند؛ اما در ازای پرداخت مبالغ بیشتر، می‌توان از امکاناتی مثل سیستم صوتی 800 وات و 11 اسپیکر ساخت برند JBL استفاده کرد.

تویوتا راو 4 مدل 2019

از مهم‌ترین تفاوت‌های راو 4 جدید نسبت به گذشته، باید به ارتقاء سیستم‌های ایمنی اشاره کرد. آپشن‌های بااهمیت، مثل تشخیص عابر پیاده، سیستم جلوگیری از برخورد، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تنظیم خودکار روشنایی اصلی، احتمالا به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌ های راو 4 وجود خواهد داشت. مدل‌های بالاتر، دارای فناوری خودران سطح 2 خواهد بود که خودرو را بین خطوط هدایت می‌‌کند و به کمک کروز کنترل هوشمند، کاهش و افزایش سرعت را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. تویوتا راو 4 مدل 2019 با سیستم تشخیص علائم راهنمایی کنار جاده قابل سفارش است و در صورت بی‌توجهی راننده، هشدار خواهد داد.

تویوتا راو 4 مدل 2019

قیمت‌گذاری نسل جدید راو 4، به زمان پیش‌فروش در زمستان امسال موکول شده است. ارزان‌ترین مدل از نسل فعلی راو 4، با ارزشی حدود 25 هزار دلار در بازار جهانی فروخته می‌شود.

منبع   MOTOR1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا