گوناگون

جاذبه های تاریخی و طبیعی خاتم پذیرای مسافران تابستانی است

81211492 5778676

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری خاتم ،ˈ محمد زاده رحمانی با بیان اینکه شهرستان خاتم دارای قابلیت ها و پتانسیل های زیادی می باشد، گفت: این شهرستان یکی از مناطق مهم گردشگری استان است که همه ساله در ایام مختلف سال، میزبان خیل بسیاری از مسافرین و گردشگران از سراسر نقاط کشور می باشد

این مسئول اظهار داشت: :شهرستان خاتم دارای آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی می باشد که با اندکی تلاش و همت جهت معرفی بیشتر آنها می توان زمینه ای را فراهم ساخت تا گردشگران به واسطه این جاذبه ها به شهرستان سفر کنند..

وی با اشاره به وجود مناطق زیاد گردشگری و تفرج گاهی همچون جنگلهای باغ شادی، چنارهای کهنسال کر کرخنگان، سرچشمه دائمی نهر مسیح ، منطقه زیبای بورئیه در هرات و غیره گفت: غارها ، قلعه تاریخی مروست، قلعه ملکی ،خانه ها و ابنیه های تاریخی نظیر خانه دکتر صالحی و بقعه های متبرکه شیخ عبدلله مروست و شیخ کله پریده چاهک نیز از جمله اماکن تاریخی این شهرستان است.

. وی افزود:4 روستای این شهرستان شامل روستا های چاهک ، خوانسار ، کرخنگان و چنارناز روستاهای نمونه هدف گردشگری است که هر یک از آن ها از جاذبه های زیبای تاریخی و طبیعی برخوردار است .

فرماندار خاتم در خاتمه افزود:جاذبه های تاریخی این منطقه روایتگر قدمت، فرهنگ و آیین آن منطقه است و بایستی جهت معرفی و شناساندن آن تلاش بیشتری صورت گیرد .ک1

7538/650

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا