گوناگون

عملیات اجرایی پروژه های هتل سازی نیمه تمام قشم از سر گرفته می شود

81211501 5778685

عبدالجواد کمالی یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این حرکت به دنبال نشست فوق العاده سرپرست منطقه آزاد قشم با 20نفر از سرمایه گذاران این بخش صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این نشست سرمایه گذاران رو در رو مشکلات و موانع را با سرپرست سازمان منطقه آزاد مطرح کردند، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات تنها سوء تفاهم هایی بود که با دستورات روشن سرپرست منطقه آزاد قشم و حضور معاونان و مدیران ذیربط سازمان در این نشست،برطرف شد.

به گفته وی این مشکلات و موانع بیشتر در حوزه صدور پروانه تاسیس، آب رسانی، برق رسانی، تاسیسات و سایر خدمات بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم تشکیل کمیته جذب و توسعه سرمایه گذاری با تاکید بر حوزه گردشگری را از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم برای رفع فوری موانع پیش روی سرمایه گذاران در این حوزه دانست.

کمالی ادامه داد: با آغاز مدیریت سرپرست منطقه آزاد قشم این کمیته با دعوت از پنج نفر از سرمایه گذاران و معاون معماری و شهرسازی سازمان، مدیران کل حقوقی، زمین و مستغلات و میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین مدیرجذب سرمایه گذاری سازمان، به پرونده این سرمایه گذاران رسیدگی و دستورات لازم برای حل فوری مشکلات آنها صادر شد.

وی با اشاره به کسانی که زمین برای ساخت هتل و مجموعه های اقامتی در جزیره قشم گرفته ولی اقدام خاصی برای ساخت آنها انجام نداده بودند، یادآور شد: کمیته جذب و توسعه سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم با دعوت از این افراد موانع مورد ادعای آنها را بررسی کرده و با رفع این موانع با قاطعیت از آنها خواست که کار ساخت هتل یا مجموعه های اقامتی را در اسرع وقت آغاز کنند.

کمالی در بخش دیگری از این گفت و گو تامین نقدینگی و سرمایه لازم برای ساخت هتل در قشم را از جمله اقدامات این کمیته و مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: برای اولین بار پروژه های هتل سازی در قشم به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی و ضمن اخذ موافقت این سازمان برای اجرای آنها، افزون بر پنج پروژه هتل سازی برای گرفتن تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

به گفته وی بیشتر این هتل ها سه و چهار ستاره هستند و هتل های پنج ستاره نیز در طرح جدید هتل سازی که سایت آن در کیلومتر 10 جاده ساحلی قشم درحال آماده شدن است، ساخته خواهد شد.

وی این سایت را از زیباترین سایت های جزیره قشم برای ساختن هتل های چهار و پنج ستاره اعلام کرد و گفت: در این سایت علاوه بر هتل، ساخت مجتمع های تفریحی و تجاری نیز در نظر گرفته شده است.ک/3

1871/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا