گوناگون

جامعه کشاورزی هنوز هشدار جدی کمبود آب را درک نکرده است

استاندار خراسان شمالی گفت: متأسفانه جامعه کشاورزی هنوز هشدار جدی کمبود آب را درک نکرده و این بی‌توجهی می‌تواند آسیب‌های جدی به این بخش وارد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، سید علی اکبر پرویزی در نشست با اعضای خانه کشاورز استان با بیان اینکه کاهش نزولات جوی و مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی موجب بروز مشکلات فراوانی شده است، گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات بلاعوض، توسعه سیستم آبیاری تحت فشار ضروری است.

پرویزی با اشاره به اینکه کمبود آب در استان به مرز بحران رسیده و در صورت تداوم منجر به تعطیلی فعالیت در بخش کشاورزی می‌شود، تصریح کرد: خانه کشاورز به عنوان یک تشکل صنفی باید اقدامات خود را در زمینه ترویج الگوی صحیح مصرف آب افزایش دهد.

وی گفت: متأسفانه عملکرد نامناسب برخی مسئولین و کشاورزان به خصوص در موضوع حفر چاه‌های غیر مجاز در سطح استان، باعث بروز مشکلات عدیده ای در بخش کشاورزی شده و در صورت عدم برخورد جدی دستگاه‌های ذی‌ربط مشکلات این بخش افزایش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه خانه کشاورز باید صدای کشاورزان را منعکس کند، افزود: مدیران بخش کشاورزی باید توجه ویژه‌ای به این تشکل داشته و با برگزاری جلسات دوره‌ای مشکلات کشاورزان را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار برای آبیاری تحت فشار در این استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا