گوناگون

سنندج قلب تپنده منطقه‌ی آزاد تجاری کردستان

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری در کردستان باید با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد شهر سنندج بعنوان قلب تپنده‌ی استان انجام شود، ایجاد منطقه‌ی منفصل تجاری در شهرهای کردستان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «سالار مرادی» امروز(چهارشنبه 14مردادماه) در جلسه‌ی شورای اداری که با حضور مشاور ارشد رئیس‌جمهور در استانداری کردستان برگزار شد با اشاره به اینکه کردستان با 230 کیلومتر مرز مشترک، ظرفیت‌های شایان توجهی دارد، اظهار کرد: با داشتن این پتانسیل، دستیابی به مناطق آزاد تجاری برای کردستان به یک ضرورت مبدل شده است.

وی بیشترین استفاده از ظرفیت‌های کردستان را هم‌اکنون به نفع کردستان عراق دانست و افزود: متأسفانه تاکنون به طور شایسته و بایسته‌ای از این ظرفیت‌ها به نفع کردستان ایران بهره‌ای گرفته نشده است.

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری در هر کجای کردستان که باشد یک فعالیت و گام مثبت است، تصریح کرد: سنندج بعنوان قلب کردستان شناخته می‌شود و باید با دیدی عمق‌بخشی به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های این شهر، از آن نیز در بحث منطقه‌ی آزاد تجاری بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه زیرساخت‌های توسعه در استان هنوز هم مسکوت مانده است، ادامه داد: اتوبان میاندوآب کرمانشاه، مهم‌ترین بستر و ظرفیت برای منطقه‌ی آزاد تجاری است که می‌توان بعنوان نخستین قدم در نیل به اهداف بلندمدت از آن بهره گرفت.

به‌گفته‌ی مرادی، ایجاد منطقه‌ی منفصل آزاد تجاری «ارس» می‌تواند بعنوان الگو و مدلی برای ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری کردستان مورد توجه قرار گیرد.

وی مرکزیت شهر سنندج بعنوان چهار راه اصلی استان در اتصال راه‌های مواصلاتی به هم را از دیگر مزیت‌های این شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری در سنندج علاوه‌بر اینکه توجیه اقتصادی را به همراه دارد، عاملی در راستای کسب رضایت خاطر مردم و مسئولان نیز هست.

وقت آن است که دولت «تدبیر و امید» پاسخگوی اعتماد مردم کردستان باشد

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دو معضل نواحی منفصل شهری و فقدان سرمایه‌گذار کلان در استان از مشکلات اصلی کردستان است، ادامه داد: نواحی منفصل شهری محصول و تولد یافته‌ی زمین‌های قولنامه‌ای هستند.

وی افزود: این نواحی معضلات و مشکلات فراوانی را به استان تحمیل کرده که در صورت برطرف نکردن این موانع استان دچار آسیب‌ها و تبعات جبران‌ناپذیری می‌شود.

مرادی با بیان اینکه تیم دولت «تدبیر و امید» حلقه‌ای است که در برنامه‌ریزی، اجرا و جهت‌گیری اهداف دولت در حال فعالیت است، ادامه داد: برطرف کردن مشکلات کردستان نیازمند سرمایه‌گذاری مجموعه‌های دولتی در استان است.

وی با بیان اینکه حضور این سرمایه‌گذاران کلان در استان بسترساز ورود سرمایه‌گذاران خرد در بخش خصوصی است، گفت: تشویق سرمایه‌گذاران به حضور در عرصه‌ی اقتصادی کردستان، به ایجاد اشتغال در استان منجر می‌شود.

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قول‌هایی از دولت پیشین و جدید برای توسعه‌ی کردستان گرفته شد، تصریح کرد: مردم کردستان به دولت «تدبیر و امید» اعتماد داشته و خواهند داشت، از این‌رو از دولت انتظار می‌رود که برای تقویت این اعتماد نشانه‌هایی را ایجاد کند.

وی با ابراز خرسندی از حضور فعال مسئولان در کردستان این حرکت را به فال نیک گرفته و خاطرنشان کرد: امید تغییر در شرایط کردستان با ارزیابی‌های ارزشمند دولت «تدبیر و امید» حاصل می‌شود.

مرادی دیدگاه توسعه‌ای ترکان و سفر او را به استان کردستان از دو جهت حائز اهمیت دانست و یادآور شد: جایگاه ایشان در بدنه‌ی دولت و اعتمادی که دولت به ایشان دارد در کنار مسئولیتشان بعنوان دبیر مناطق آزاد که حوزه‌ی تخصصی ایشان است بسیار قابل تأمل و یک فرصت برای کردستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا