گوناگون

مدیر آموزش و پرورش بجنورد: شهرک گلستان کمبود فضای آموزشی دارد

81146324 5664384

به گزارش ایرنا ˈمحمدرضا معنویˈ روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: اکنون در شهرک گلستان که چهار هزار خانوار ساکن شده اند، تنها یک فضای آموزشی برای پوشش تحصیل دانش آموزان ابتدایی وجود دارد.

وی با اشاره به این که طبق قانون برای هر 200 واحد مسکونی باید یک فضای آموزشی ایجاد شود، گفت: متاسفانه برای ایجاد فضای آموزشی در شهرک گلستان بجنورد توجه نشده است.

شهرک گلستان در بجنورد با ظرفیت 24 هزار واحد مسکونی در قالب ˈمسکن مهرˈ در دست ساخت است.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد به ساخت سه فضای آموزشی نیمه تمام در شهرک گلستان هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات توسط دستگاه مربوطه ساخت این فضاهای آموزشی به اتمام رسیده تا بخشی از مشکلات آموزشی در شهرک گلستان از جمله مقطع ابتدایی حل شود.

وی در مورد اجرای طرح هوشمندسازی مدارس شهرستان هم افزود: تاکنون 30 درصد از مدارس این شهرستان زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

معنوی گفت: با توجه به فناوری های نوین آموزشی باید از گچ و تخته در مدارس فاصله گرفت و مدارس را هوشمند سازی کنیم.

وی اظهار کرد: مدارسی که از معلمان جوان برخوردارند از فناوری های آموزشی نوین بیشتر استقبال می شود.

وی گفت: معلمان می توانند بخشی از محتوای الکترونیکی را از بازار خریداری و بخشی نیز خود طراحی و برای آموزش دانش آموزان استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد افزود: در سال 93 نیز 25 کلاس درس در این منطقه آموزشی هوشمند سازی خواهد شد و این فضاهای آموزشی بیشتر در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها قرار دارند.

وی در خصوص سرانه آموزشی نیز گفت: دو سال اخیر سرانه آموزشی برای مدارس این شهرستان واریز نشده است و این امر مشکلاتی برای مدیران آموزشگاه ها بویژه مدارس عادی ایجاد کرده است.

وی افزود: در این مدت مشارکت انجمن اولیای مدارس باعث شده تا مشکل اقتصادی مدارس تا حدودی حل شود.

معنوی گفت: برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی مدارس در این شهرستان طرح تجاری سازی بخشی از فضاهای آموزشی و همچنین بکارگیری تبلیغات در مدارس شهر بجنورد مورد تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: با اجرای دو طرح مزبور بخشی از مشکلات اقتصادی مدارس این شهرستان حل خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد در خصوص وضعیت بیمه طلایی معلمان نیز گفت: در سایر استان ها 100 درصد هزینه بیمه طلایی معلمان توسط آموزش و پرورش تامین شده است در حالی که در استان خراسان شمالی 50 درصد هزینه ها از فرهنگیان دریافت می شود.

معنوی افزود: متاسفانه آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در این زمینه شتاب داشته و این حرکت به زیان فرهنگیان تمام شده است زیرا بازگشت حق بیمه که از فرهنگیان دریافت شده، با مشکل مواجه می شود.

وی برگزاری پیاده روی سلامت، برپایی جنگ شادی، دیدار با خانواده معظم شهدا و تجلیل از فرهنگیان شهرستان را از جمله برنامه های تدارک دیده شده گرامی داشت هفته معلم در این شهرستان برشمرد.

گرامی داشت هفته معلم از 12 اردیبهشت ماه آغاز می شود.

شهرستان بجنورد 65 هزار دانش آموز دارد که در بیش از 500 آموزشگاه تحصیل می کنند.ک/2

7184/623

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا