گوناگون

زنده گیری جوجه پرندگان نادر، تهدیدی جدی برای محیط زیست است

81146320 5664380

ˈقربانعلی محمد پورˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل زاد و ولد، تلاش برای زنده گیری حیوانات به خصوص سرقت تخم پرندگان شکاری توسط سودجویان و متخلفان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: افراد سودجو و متخلف در فصل بهار بیشتر اقدام به زنده گیری جوجه پرندگان شکاری از جمله سه گونه کمیاب نظیر بحری، بالابان و عقاب طلایی در همدان می کنند.

وی تصریح کرد: این گونه از پرندگان به علت اینکه در آستانه انقراض هستند در لیست پرندگان حمایت شده IUCN و لیست قرمزاتحادیه حفاظت از محیط زیست در جهان قرار دارند.

وی بیان کرد: افراد سود جو با زنده گیری جوجه پرندگان شکاری دنبال دست آموز کردن انها برای تفریح و سرگرمی هستند یا با سرقت تخم پرندگان کلکسیونی از آن را به بهانه علاقمندی به طبیعت گردآوری می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: بیشتر افرادی که اقدام به زنده گیری جوجه پرندگان می کنند به علت ناتوانی در تامین غذا یا نبود فضای کافی برای نگهداری پرنده آن را در طبیعت رها می کنند.

محمد پور اظهار داشت: شکارچیان متخلف به علت ناآشنا بودن به مناطق زندگی پرندگان بیشتر مواقع جوجه پرندگان را در مناطقی رها می کنند که زیستگاه آنها محسوب نمی شود.

وی بیان کرد: این اقدام پرندگان را با مشکل زیستی مواجه ساخته و پرندگان را در تامین غذای مورد نیاز با مشکل مواجه می سازد و گاهی مواقع تضاد در زیستگاه پرندگان انتقال بیماری را سرعت می بخشد.

در حال حاضر 151 گونه پرنده، 38 گونه خزنده، 21 گونه پستاندار، 33 گونه ماهی و شش گونه دو زیست در استان همدان شناسایی شده و چهار گونه از پرندگان کمیاب اقلیم همدان از جمله عقاب شاهی، بالابان، پلیکان پا خاکستری و کرکس کوچک مصری در معرض انقراض هستند.

7525/576

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا