گوناگون

خودباوری، خوداتکایی و خودکفایی سرلوحه بسیج کارگری است

81146327 5664387

به گزارش ایرنا، رمضانعلی طالبی روز پنجشنبه در سخنانی در همایش بزرگداشت روز بسیج کارگری که در کارخانه کاشی سعدی و از سوی حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید برونسی ناحیه حضرت روح الله برگزار شد، ضمن تبریک هفته کارگر گفت: پیشینه جانفشانی قشر کارگر در دوران انقلاب و در زمان دفاع مقدس برهیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: کار و تلاش در ایران اسلامی از زمانی اهمیت یافت که فریاد امام راحل و خروش ملت و پیدایش فرهنگ اسلامی، موجب شد بخش عظیمی از بدنه ملت که کارگر و اهل تلاش بودند وارد میدان شده و با همین روحیه نیز در عرصه دفاع مقدس و هم در عرصه جهاد اقتصادی نقش آفرینی کند.

مسوول بسیج کارگری اظهارداشت: ترویج فرهنگ دینی جهت رفتار سازی در جامعه کارگری، نهادینه کردن فرهنگ مسوولیت پذیری، تقویت و توسعه کارآمدی در عرصه صنعت و تولید، ایجاد خودباوری، خوداتکایی و خودکفایی، افزایش کیفیت تولید و بالا بردن بهره وری و اصلاح الگوی مصرف، بخشی از راهبردهای بسیج کارگری می باشد.

طالبی گفت: اشاعه فرهنگ مصرف تولیدات داخلی یکی از راههای افزایش منزلت کارگران است و از طرفی ترویج فرهنگی که بتواند از تولید ملی و داخلی در همه ابعاد حمایت کند، موجب رونق کار و دیده شدن دسترنج کارگران می شود.

وی راهبرد بسیج کارگری را همسو با اهداف کارفرمایان و کارگران عنوان کرد و افزود: براین اساس بسیجی در عرصه صنعت و تولید به معنای کسی است که قادر به بهره گیری از ظرفیت های فنی و تخصصی برای ارتقای وضعیت کار و تولید در کشور است.

طالبی با اشاره به فعالیت پنج هزار حلقه صالحین در پایگاهها و حوزه های بسیج کارگری افزود: در جلسات حلقه های صالحین علاوه بر مسایل معرفتیت به مساله فرهنگ کار و موضوعات تخصصی در قالب گروه های ارتقاء بهره وری، ارتقاء دانش فنی و ارتقاءصرفه جویی در حوزه کار پرداخته می شود.

وی اظهارداشت: بسیج کارگری در بیش از 2 هزار و 200 نقطه از مراکز صنعتی و تولیدی کشور حضور دارد و تا کنون در هرکجا که این نیرو حضور داشته، هم افزایی و همگرایی کارگران و کارفرمایان بیشتر محقق شده است.

در این همایش که فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران ، مشاور بازرسی ستاد کل سپاه ، معاون سیاسی فرماندار ری ، فرماندهان بسیج کارگری حوزه مقاومت حضرت روح الله (ره) و شهید برونسی، نواحی و بخش های حوزه سید الشهدا (ع) و اعضای بسیج کارگری جنوب تهران حضور داشتند، از فرماندهان پایگاه سیدالشهدا (ع) کاشی سرامیک سعدی و پایگاه امام خمینی(ره) سایپا پرس به عنوان فرماندهان نمونه و تعدادی از اعضای بسیج کارگری تقدیر و تجلیل شد.

همه ساله پنجم تا یازدهم اردیبهشت با عنوان هفته کارگر نامگذاری شده که روز آخر آن به روز جهانی کارگر معروف است.

1417/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا