گوناگون

جدایی دین از سیاست اشتباه تاسف‌باری است/ملت هوشیار ایران دست شیاطین توطئه‌گر را قطع نمایند

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،
در تاریخ 1368.03.15 یک روز پس از ارتحال حضرت امام خمینى(ره)، متن
وصیتنامه، حسب الامر ایشان به وسیله رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت الله
خامنه‏‌اى در مجلس خبرگان براى نخستین بار مفتوح و قرائت گردید. گزارش
کامل این جلسه از طریق رسانه‏‌هاى گروهى پخش شد و متن دستخط وصیتنامه نیز
در اختیار امت اسلامى قرار گرفت.
 
امام
خمینى(ره) نگارش وصیتنامه سیاسى- الهى خویش را- که در حقیقت پیام جاوید و
خلاصه همه وصایا و پیام هاى زندگى ایشان است- در تاریخ 26 بهمن 1361 به
پایان رسانده و نسخه‌اى از آن را طى پیامى به تاریخ 22 تیر 1362 نزد خبرگان
اولین دوره مجلس خبرگان رهبرى به امانت سپردند.

متن کامل وصیتنامه امام خمینى(ره)، به عنوان پیام جاودانه ایشان در جلد پایانى صحیفه امام (به عنوان آخرین سند) درج شده است.

 باتوجه به اهمیت موضوعی این وصیتنامه، علاقه مندان به خواندن وصایای امام(ره) می‌توانند هر روز راس ساعت 6 صبح با مراجعه به سایت باشگاه خبرنگاران، یک مورد از تاکیدات رهبر کبیر انقلاب اسلامی را مطالعه کنند.

2371250 131

گروه دوم مبلغان جدایی اسلام از سیاست
 
و اما طایفه دوم كه نقشه موذیانه دارند و اسلام را از حكومت و سیاست جدا می‌دانند. باید به این نادانان گفت كه قرآن كریم و سنت رسول  الله ـ صلی الله علیه وآله ـ آنقدر كه در حكومت و سیاست احكام دارند در سایر چیزها ندارند؛ بلكه بسیار از احكام عبادی اسلام، عبادی ـ سیاسی است كه غفلت از آن‌ها این مصیبت‌ها را به بارآورده. پیغمبر اسلام (ص) تشكیل حكومت داد مثل سایر حكومت‌های جهان لكن با انگیزه بسط عدالت اجتماعی. و خلفای اول اسلامی حكومت‌های وسیع داشته‌اند و حكومت علی‌بن ابیطالب ـ علیه‌السلام ـ نیز با همان انگیزه، به طور وسیع‌تر و گسترده‌تر از واضحات تاریخ است. و پس از آن بتدریج حكومت به اسم اسلام بوده؛ و اكنون نیز مدعیان حكومت اسلامی به پیروی از اسلام و رسول اكرم ـ صلی الله علیه وآله ـ بسیارند.
 
 
اینجانب دراین وصیتنامه با اشاره می‌گذرم، ولی امید آن دارم كه نویسندگان و جامعه‌شناسان و تاریخ نویسان، ‌مسلمانان را از این اشتباه بیرون آورند. و آنچه گفته شده و می‌شود كه انبیا ـ علیهم السلام ـ به معنویات كار دارند و حكومت و سررشته‌داری دنیایی مطرود است و انبیا و اولیا و بزرگان از آن احتراز می‌كردند و ما نیز باید چنین كنیم،  اشتباه تأسف‌آوری است كه نتایج آن به تباهی كشیدن ملت‌های اسلامی و بازكردن راه برای استعمارگران خونخوار است، زیرا آنچه مردود است حكومت‌های شیطانی و دیكتاتوری و ستمگری است كه برای سلطه‌جویی و انگیزه‌های منحرف و دنیایی كه از آن تحذیر نموده‌اند؛ جمع آوری ثروت و مال و قدرت‌طلبی و طاغوت‌گرایی است و بالاخره دنیایی است كه انسان را از حق تعالی غافل كند. و اما حكومت حق برای نفع مستضعفان و جلوگیری از ظلم و جور و اقامه عدالت اجتماعی، همان است كه مثل سلیمان بن داوود و پیامبر عظیم الشأن اسلام ـ صلی الله علیه وآله ـ و اوصیای بزرگوارش برای آن كوشش می‌كردند؛ از بزرگترین واجبات و اقامه آن از والاترین عبادات است، چنانچه سیاست سالم كه در این حكومت‌ها بوده از امور لازمه است. باید ملت بیدار و هوشیار ایران با دید اسلامی این توطئه‌ها را خنثی نمایند. و گویندگان و نویسندگان متعهد به كمك ملت برخیزند و دست شیاطین توطئه‌گر را قطع نمایند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا