گوناگون

سده شکارگاه پادشاهان ایران

2369343 764به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛سده و نواحی اطراف آن یکی از مهم‌ترین شکارگاه‌های پادشاهان ایران باستان بوده و تپه‌هایی باستانی در پیرامون این شهر دیده می‌شود.

تفرج گاه‌های اصلی آن چشمه قدمگاه، آبشار تنگ براق سده و دریاچه سد ملاصدرا است.

 شهر سده یکی از بخشهای شهرستان اقلید در شمال فارس می باشد. که دارای آب و هوای کوهستانی است.

 از طرف شمال به بخش مرکزی، از طرف شرق به بخش حسن آباد و شهرستان مرودشت، از طرف جنوب به بخش کامفیروز، شهرستان سپیدان و استان کهکیلویه و بویر احمد و از طرف غرب به دهستان خسرو شیرین و شهرستان سمیرم منتهی می گردد.

این منطقه در موقعیت ۳۰ درجه و ۴۳ دقیقه عرض شمالی و ۵۲ درجه و ۱۵ دقیقه طول شرقی در ارتفاع ۲۱۶۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است.

جاذبه های موجود درمنطقه سده سبب گشته است تا در این منطقه چندین مکان تفریحی به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شود.تنوع جاذبه ها درمنطقه سده به قدری زیاد است که تقریباً،برای هرسلیقه ای،انگیزه کافی برای سفر به آن وجود دارد.

طیف وسیـع جاذبه های موجود رامی توان براساس تنوع آنها به شرح ذیل طبقه بندی نمود. جاذبه های طبیعی جاذبه های طبیعی موجود در مقاصد غالباً اولین جاذبه هایی هستند که توجه گردشگران را جلب می کنند این جاذبه ها شامل آب وهوا ، سواحل شنی ،جنگل ها ،کوه ها ، راه های کوهستانی ، باغات ومزارع ،چشمه ها و….هستند .

 منطقه سده یک منطقه ییلاقی است که ازآب وهوای پاک ومعتدل برخوردار است و در فصل بهار و تابستان عشایر قشقایی به این منطقه کوچ می کنند.

آب وهوای خنک ودل انگیز،بارندگی فراوان،زمسـتان های سردومرطوب ،تابستان های معتدل از ویژگی های خاص این منطقه می باشد .

 وزش نسیم خنک و ملایم به علت قرارگیری دردامنه کوهستان،فضای سرسبز ،هوای مطبوع وپاک ،چشمه های جوشان، همگی سبب گشته تا این منطقه ،خصوصاً مناطق تفریحی تنگ براق، قدمگاه، چهل شهیدان، بالنگان،گوربهرام و ساحل دریاچه سد ملاصدرا به عنوان مناطق توریستی وخوش آب وهوا شـناخته شوند وبرهمین اساس هرساله پذیرای گردشـگران زیادی باشندکه برای زدودن خستگی ازجسم و روح خود به این منطقه سفر می کنند .

 چشمه قدمگاه در نزدیکی شهر سده در دامنه کوه قدمگاه و در محلی با پوشش گیاهی مناسب و محوطه ای سرسبز و درختکاری شده قرار دارد.

موقعیت این چشمه برای ایجاد تاسیسات و زیرساختهای گردشگری، بسیار مناسب می باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا