گوناگون

نگاهی به تمام جذابیت‌های نمایشگاه قرآن

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین المللی قرآن، سرانجام پس از چندماه، انتظارات به سر آمد و برگ دیگری بر 21 یک برگ نمایشگاه قرآن اضافه شد. اما برگزاری نمایشگاه قرآن شادی این سؤال در ذهن متبادر کند که چرا باید به نمایشگاه قران برویم؟ نمایشگاه قرآن کریم در بیست و دومین دوره چه چیزهایی دارد که ما را مجاب کند تا در ایام روزه داری خود را به زحمت بیندازیم و به بازدید از دستاوردهای قرآنی کشور بپردازیم؟ در این گزارش تلاش شده است تا اشاره ای کوتاه به تمام جذابیت های نمایشگاه قرآن کریم شود.
 
اولین و بهترین جذابیت نمایشگاه قرآن چیزی نیست جز محتوای آن، یقیناً هر نمایشگاهی که محوریت آن بر اساس قرآن کریم باشد یکی از بهترین و بزرگترین جذابیت ها را با خود به همراه دارد، بازدید از تمام دستاوردهای قرآنی کشوری که ادعای ام القرایی جهان اسلام را دارد همیشه جداب بوده و خواهد بود.
 
بدون شک نمایشگاهی با عظمت و بزرگی نمایشگاه قرآن جمهوری اسلامی ایران که 22 سال از عمر آن می گذرد منحصر به فردترین نمایشگاهی است که وجود دارد و بازدید از نحصر به فردترین نمایشگاه دنیا جدابت کمی نیست که به را حتی از آن غافل ماند.
 
دومین جذابیت نمایشگاه قرآن که مختص به بیست و دومین دوره است و ادوار گذشته از آن محروم بوده اند، بحث مکان برگزاری نمایشگاه قرآن است، باغ موزه دفاع مقدس امسال برای اولین بار میزبان نمایشگاه قرآن شده است و این یعنی اضافه شدن یک جدابیت به جذابیت های دیگر نمایشگاه قرآن.
 
باغ موزه دفاع مقدس دارای فضایی بسیار زیبا است که به تنهایی میزبان خیلی عظیمی از بازدیدکنندگان مخصوصاً در ماه مبارک رمضان است و حالا که این مکان میزبان نمایشگاه قرآن شده این جذابیت چند برابر شده است.
 
یکی دیگر از چیزهایی که همیشه جزء جذابیت ها به حساب می آید بحث نوآوری ها است. در بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نورآوری هایی صورت گرفته است که می توان به برگزاری نشست های نمایشگاه قرآن توسط کمیته علمی اشاره کرد. کمیته علمی با بر عهده گرفتن اجرای نشست های علمی نمایشگاه قرآن باعث شده است تا این نشست ها به شکل مطلوب و اثرگزاری برنامه ریزی شوند.
 
اعضای کمیته علمی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم سعی دارند تا نشست های برگزار شده را به شکل مطلوب در پایان نمایشگاه در اختیار مراکز علمی و دانش پژوهان قرار دهند تا بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.
 
تا بحث در مورد نشست های علمی است باید این را هم گفت که نشست های علمی نمایشگاه قرآن در این دوره برخلاف ادوار گذشته در فضایی کاملا آرام و سربسته برگزار می شود که تمرکز بیشتر مخاطبان و مستمعان را به دنبال دارد. در ادوار گذشته بیشترین گلایه بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن مربوط به هیاهوی موجود در نمایشگاه بود که باعث می شد تا نشست های علمی بدون خروجی برگزار شوند و شاهد کمترین حضور در سالن برگزاری نشست های تخصصی باشیم، در صورتی که در روزهای اول و دوم نمایشگاه قرآن مجموعاً هشت نشست تخصصی برگزار شد که با حضور خوبی از سوی مردم همراه بود.
 
جداسازی بخش فروشگاهی از نمایشگاهی در این دوره از نمایشگاه قرآن یکی دیگر از جذابیت های این دوره است، اکثر کارشناسان و فعالان قرآنی یکی از معایب نمایشگاه قرآن در ادوار گذشته را فروشگاهی شدن آن می دانستند و بر این باور بودند که نمایشگاه قرآن بیش از آنگه نمایشگاه باشد یک فروشگاه است.
 
همین کارشناسان بر این باور بودند که بخش فروشگاهی و نمایشگاهی باید از هم جدا شوند، کاری که در بیست و دومین دوره سرانجام عملیاتی شد و بخش نمایشگاهی قرآن به صورت مجزا نسبت به بخش فروشگاهی برپا شد تا پازل جذابیت های نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بیش از پیش کامل و کاملتر شود.
 
از همه اینها گذشته در طول روزهای گرم و داغ تابستان خانواده ها کمتر مجالی برای خروج از خانه و گشت و گذار خواهند یافت و مطمئناً فضای دلپذیر باغ موزه دفاع مقدس مکان مناسبی برای این گشت و گذار خواهد بود.

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا