Mihanpostاقتصادی

جزئیات حضور اروپایی‌ها در بورس تهران

به گزارش میهن پست – رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز حضور اروپایی ها در بورس تهران با امضای مجوز سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در روز جاری خبرداد و گفت: بورس کالای ایران روز شنبه به اتحادیه بین بورسی الکترونیکی کشورهای آسیای میانه می‌پیوندد.

علی صالح آبادی گفت: با توجه به اینکه خبرگزاری مهر دارای صفحه اختصاصی بورس، بانک و بیمه است، اخبار این حوزه ها را به نحو مناسبی منعکس می کند و به این حوزه مهم اقتصادی  کشور عنایت دارد که جای تقدیر وتشکر دارد. یکی از خبرگزاری هایی که حتما روزانه چند بار آن را رصد می کنم، خبرگزاری مهر است.

وی در ادامه گفتگو با مهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با کمرنگ شدن فشارها و تحریم‌های بین المللی حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران بهبود یافته است یا خیر؟ اظهارداشت: در حوزه اوراق بهادار بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در حال دریافت مجوز سرمایه گذاری هستند تا در بورس ما سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: امروز مجوز حضور یک شرکت اروپایی برای سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در بازار سرمایه کشورمان را امضا کردم، این در حالی است که تحرک جدیدی در حوزه مجوزهای دریافتی از سازمان بورس برای ورود سرمایه های خارجی در حال اتفاق افتادن است.

وی همچنین از الحاق بورس کالای ایران به اتحادیه بین بورسی الکترونیکی از روز شنبه آتی خبرداد و گفت: بر این اساس اجلاس IEU روز شنبه آتی در تهران برگزار می شود. براساس این اتحادیه بورس های کالایی کشورهای آسیای میانه با یکدیگر تعاملاتی دارند به این معنا که می شود در یکی از این بورس ها کالایی را عرضه کرد از بورس دیگر مشتری آن را خریدار کند.

وی افزود: به عبارت دیگر، ۵ بورس آسیای میانه که عضواین اتحادیه هستند با یکدیگر ارتباطات الکترونیکی دارند و کالاهای یکدیگر را مبادله و معامله می کنند.

منبع:Mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا