Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

جزئیات پرواز موفقیت آمیز مدل ایرانی پهپاد «RQ170» + عکس

به گزارش میهن پست – سردار حاجی زاده فرمانده هوافضا سپاه امروز صبح در حاشیه کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه در جمع خبرنگاران گفت: مدل ایرانی و نهایی‌شده پهپاد آرکیو ۱۷۰ به پرواز درآمد.

مدل ایرانی پهپاد «RQ170»
مدل ایرانی پهپاد «RQ170»

حاجی زاده افزود: فیلم پرواز نمونه ایرانی این پهپاد به زودی به نمایش در خواهد آمد.
فرمانده هوا فضا سپاه با بیان اینکه بخشی از پروژه هایی را که شهید طهرانی‌مقدم آن هار را آغاز کرده بود عملی شده اند، گفت: موشک‌های خلیج فارس، هرمز یک و هرمز ۲ از جمله پروژه هایی به شمار می رود که در حال بررسی هستند و انشالا در آینده عملی می شوند.
سردار حاجی زاده افزود: شهید طهرانی‌مقدم مسئول تحقیقات بود و فقط شامل بخش موشکی نمی‌شد بلکه پروژه‌های بدون سرنشین، بالگردی، زمین به هوا و زمین به زمین را در دستور کار داشت.

مدل ایرانی پهپاد «RQ170»
مدل ایرانی پهپاد «RQ170»

وی با بیان اینکه اگر زحمات شهید طهرانی‌مقدم نبود ما امروز شاهد اقتدار نظام نبودیم، تصریح کرد: اگر شهید طهرانی‌مقدم در دوران دفاع مقدس و پس از پایان جنگ به تکالیف خود عمل نمی‌کرد امروز امنیتی نداشتیم و امروز اقتدار نظام مدیون تلاش‌های طهرانی مقدم است.
فرمانده هوا فضا سپاه ادامه داد: طهرانی‌مقدم به تکالیف خود از سوی ولایت فقیه عمل می‌کرد و به دنبال اقتدار کشور بود و آتش پشتیبانی توپخانه تا برد ۲ هزار کیلومتر را عملی و بومی کرد و اگر طهرانی‌مقدم درست عمل نمی‌کرد شاهد ذلت و ترکمانچای دیگری بودیم.

رونمایی از مدل ایرانی پهپاد «RQ170» با حضور رهبر معظم انقلاب
رونمایی از مدل ایرانی پهپاد «RQ170» با حضور رهبر معظم انقلاب

سردار حاجی زاده تصریح کرد: امروز در شرایطی که غرب آسیا متلاطم است جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می برد و ما این امنیت را مرهون زحمات شهید طهرانی مقدم و یارانش هستیم.

وی اظهار داشت: حاج حسن طهرانی مقدم کارهای بزرگی را انجام داد که به بار نشسته و بحمدالله امروز در یگان‌های عملیاتی سپاه تنوعی از موشک‌ها و محصولاتی که از ایده تا عمل ایرانی هستند را شاهدیم و خدا را شاکریم که این امکان در اختیار مظلومان عالم قرار می گیرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اعلام خبر پروازRQ170 ایرانی گفت: اردیبهشت ماه امسال هواپیمایRQ170 ایرانی در محضر فرمانده معظم کل قوا رونمایی شد همانگونه که قول داده بودیم نیمه دوم سال مدل نهایی RQ170 ایرانی پروازی شود که این اتفاق افتاده و فیلم پرواز آن به زودی منتشر می‌شد.

مدل ایرانی پهپاد «RQ170»
مدل ایرانی پهپاد «RQ170»

سردار حاجی زاده تصریح کرد: راه شهید طهرانی مقدم امروز با سرعت بیشتری ادامه می یابد و همکاران ایشان با انرژی بیشتری به فعالیت می پردازند. سردار حاجی زاده پیرامون توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: همین که دشمنان ما خفه شدند و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند نشان از مطلوب بودن توان دفاعی ما دارد.

وی بیان کرد: اگر امروز دشمنان ما می‌گویند در بحث موشک‌های بالستیک با ایران مذاکره می‌کنیم به این معنی است که نمی‌توانند جلوی پیشرفت ما را بگیرند، پیشرفت و اقتداری که در راستای ایجاد امنیت و آرامش شکل گرفته است.

مدل ایرانی پهپاد «RQ170»
مدل ایرانی پهپاد «RQ170»

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با تاکید بر اینکه توان موشکی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست گفت: دشمنان ما می‌گویند در بحث موشک های بالستیک با ایران مذاکره می‌کنیم به این معنی است که نمی‌توانند جلوی پیشرفت ما را بگیرند، پیشرفت و اقتداری که در راستای ایجاد امنیت و آرامش شکل گرفته است.

گفتنی است؛ سپاه در سال ۹۰ توانسته بود یک نمونه از پهپاد آرکیو ۱۷۰ متعلق به آمریکا را سالم به زمین نشانده و آن را مهندسی معکوس کند.

منبع:Mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا