Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرجامعه

جزئیات پرداخت وام ۸۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش میهن پست -ارائه سبد امنیت غذایی به خانواده‌های آسیب پذیر از اواخر اردیبهشت، اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای پوشش دارویی، راه اندازی پایگاههای سلامت روان در استانها، استانهای تهران و خراسان رضوی بیشترین ثبت نام کنندگان بیمه همگانی، ‌راه‌اندازی ۳ کلینیک تامین‌اجتماعی ویژه زنان، اعلام جزئیات پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی، افزایش ۳ برابری سرانه درمان روستاییان و عشایرو…، از جمله مهمترین اخبار حوزه رفاه و تامین اجتماعی در این هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر،در هفته جاری اخبار و وقایع مهمی در حوزه بهزیستی ، رفاه و تامین اجتماعی رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

 ارائه سبد امنیت غذایی به خانواده‌های آسیب پذیر از اواخر اردیبهشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  هفته جاری از تغییر نام سبد کالا به بسته امنیت غذایی خبر داد و گفت: سبد امنیت غذایی اواخر اردیبهشت به خانواده‌های آسیب پذیر ارائه می شود.

علی ربیعی افزود: راه اندازی ۳ کلینیک تامین اجتماعی ویژه زنان در تهران در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم این کلینیکها در سراسر کشور احداث شود.

وی اظهار کرد: درحال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده زن کارگر و ۴۰۰ هزار بازنشسته زن کارگر در جامعه تأمین اجتماعی داریم که تلاش می‌کنیم تا مشکلات آنها را در قالب چند محور به دولت ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه شناسایی مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی و آسیبهای محیط کار و اجتماع برای زنان کارگر، بهداشت جسمی زنان در محیط کار و ارتقای سطح زندگی زنان کارگر را در دولت دنبال خواهیم کرد، افزود: با تلاش دولت توانستیم ۵۰ درصد داروهای نازایی را در بخش تأمین اجتماعی تحت پوشش قرار دهیم و همچنین تجهیز زایشگاه‌های تامین اجتماعی و کمک به زایمان طبیعی در دستور کار قرار دارد.

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای پوشش دارویی

رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در این هفته از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای پوشش دارویی خبر داد و گفت: در سال جاری به دنبال این هستیم که فرانشیز دارویی بیماران خاص را از ۱۰ درصد به صفر برسانیم.

دکتر عباس کبریایی‌زاده در مورد اعتبارات بخش درمان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: از اعتبار ۴۵ هزار میلیاردی سازمان تامین اجتماعی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به امر درمان اختصاص یافته است .

وی به بودجه اختصاص یافته برای تامین نیاز دارویی اشاره و تاکید کرد: به طور متوسط ۲۴ درصد از بودجه و اعتبارات درمانی برای پوشش دارویی اختصاص پیدا می‌کند که حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود. البته تامین داروهای بیماران خاص و داروهای گران قیمت نیز در این اعتبار در نظر گرفته شده است.

راه اندازی پایگاههای سلامت روان در استانها

رئیس سازمان بهزیستی در هفته جاری از افزایش مراکز گذری ترک اعتیاد خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری تعداد مراکز دی آی سی افزایش پیدا می کند.

دکتر همایون هاشمی افزود: در حال حاضر ۱۲۰ مرکز ترک اعتیاد گذری در سراسر کشور وجود دارد که تعداد این مراکز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری و همچنین افزایش بودجه سازمان بهزیستی، قصد داریم این افزایش را در بخش های مختلف اعمال کنیم که یکی از این بخش ها اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵ پناهگاه برای پذیرش شبانه معتادان و افراد بی سرپناه در کشور فعال است که البته استان تهران به دلیل جمعیت زیادی که دارد نسبت به استانهای دیگر از تعداد بیشتری مرکز برخوردار است.

استانهای تهران و خراسان رضوی بیشترین ثبت نام کنندگان بیمه همگانی

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی در این هفته از ثبت نام یک میلیون و ۸۳۶ هزار نفر افراد فاقد بیمه در سایت سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: استانهای تهران و خراسان رضوی بیشترین ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

سیدمهدی میرشاه ولد افزود: آمارهای بدست آمده نشان می دهد از ابتدای اردیبهشت تا صبح امروز یکشنبه هفتم اردیبهشت کمتر از یک سوم افراد فاقد بیمه در قالب ۷۸۷ هزار خانوار به سایت سازمان بیمه سلامت برای ثبت نام مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه استانهای تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را دارند، گفت:  استانهای خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب کمترین میزان ثبت نام کنندگان بیمه سلامت را به خود اختصاص داده اند.

اعلام جزئیات پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در اواسط هفته جاری وامهای اعطایی به بازنشستگان را در سال جاری تشریح کرد و گفت: بازنشستگان برای نوسازی خودروهای فرسوده ۲۰ میلیون تومان وام و همچنین دو میلیون تومان نیز بصورت بلاعوض دریافت می کنند.

علی اصغر بیات افزود: در سال جاری براساس برنامه ریزهای انجام شده با سازمان تامین اجتماعی و همچنین مدیرعامل بانک رفاه کارگران تسهیلاتی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است بطوریکه وامهایی مانند تعمیرات، قرض الحسنه، جعاله، نوسازی خودروهای فرسوده و… به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی به وام نوسازی خودروهای فرسوده اشاره کرد و گفت: به ۲۰ هزار نفر از بازنشستگانی که خودروی فرسوده دارند ۲۰ میلیون تومان وام به آنان تعلق می گیرد که بازپرداخت آن ۴ ساله در نظر گرفته شده است و همچنین به این افراد ۲ میلیون تومان نیز وام بلاعوض پرداخت می شود. میزان وام تعمیرات ۸۰ میلیون تومان است که به ازای دریافت آن بازنشستگان باید سند ملک گرو بگذارند.۵ تا ۱۰ میلیون تومان نیز وام جعاله به بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص پیدا می کند ، همچنین ۵۰ هزار فقره وام دو میلیون تومانی قرض الحسنه نیز به بازنشستگان پرداخت می شود که ضمانت دریافت این وام کسر از حقوق این افراد است و ضمانت دیگری نیاز ندارد.

افزایش ۳ برابری سرانه درمان روستاییان و عشایر

مدیر سازمان بیمه سلامت استان تهران در آخرین روز کاری این هفته از ابلاغ مصوبه سهم پرداختی حداکثر ۱۰ درصدی مردم در بیمارستانهای دولتی خبر داد و گفت: برهمین اساس پرداخت از جیب برای روستاییان و عشایر در بیمارستانهای دولتی حداکثر ۵ درصد تعیین شده است.

پهبد پورشبانان افزود: بر اساس مصوبه دولت از سال ۸۴ افرادی که در مراکز روستایی و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر زندگی می کردند در قالب طرح بیمه روستایی و عشایر تحت پوشش قرار گرفته اند و دفاتر بیمه خدمات درمانی خود را در اختیار دارند که در مجموع بیش از ۲۰ میلیون نفر را شامل می شوند.

وی تاکید کرد: روستاییان و عشایری که در صندوق روستاییان و عشایر بیمه هستند دیگر نیازی نیست که در طرح بیمه همگانی رایگان در سازمان بیمه سلامت ثبت نام کنند. در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر روستایی در استان تهران تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر قرار گرفته اند و بسته بیمه خدمات پایه را دریافت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا