گوناگون

سند توسعه کرمان از منظر صنعت و معدن تدوین می شود

81145937 5663765

به گزارش ایرنا، محمود سلطانی زاده روز چهارشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان کرمان با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: تاکنون هیچ گونه سند، نقشه راه و برنامه ای که براساس آن پیش برویم وجود نداشته است.

وی بیان کرد: تیمی را از داخل و خارج سازمان تشکیل داده ایم و کار تدوین این سند راهبردی براساس مزیت های هر شهرستان شروع شده است.

وی گفت: اکنون هم بدون برنامه نیستیم و می دانیم چه کارهایی باید انجام دهیم به گونه ای که 129 طرح برای همه شهرستان های استان تعریف شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: ما در بخش معدن بیش از شش هزار محدوده معدنی داریم که اگر اکتشاف را جدی نگیریم کار توسعه پیش نمی رود و تاکنون چند مجوز از وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته ایم.

وی گفت: خروجی ما از صندوق توسعه ملی صفر است در حالی که صندوق مشکل ندارد و مشکل از فرایند ارسال طرح به صندوق است.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم در این نشست بیان کرد: 70 هزار واحد صنفی فعال در استان داریم که 60 هزار واحد وارد سایت شده اند و کارت الکترونیکی برای آنها صادر شده است.

مصطفی زریسفی از وجود 331 اتحادیه صنفی و 19 مجامع امور صنفی در کرمان خبر داد و گفت: تعداد وابستگان به اصناف در استان کرمان 210 هزار نفر هستند.

وی سهم سرانه اصناف در تولید ناخالص داخلی استان را 19 درصد اعلام کرد و افزود: این سهم تقریبا مشابه صنعت است اما اصناف دیده نمی شوند.

وی میزان درآمد اصناف در سال را 2،4 میلیارد دلار و ضریب اشتغال آنها را سه نفر ذکر کرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به بررسی آماری 21 قلم کالا در بازه زمانی اردیبهشت 93 نسبت به اردیبهشت 92 گفت: میزان تورم در 21 قلم کالا 2.8 درصد بوده است.

وی اضافه کرد: سهمیه تخصیصی سبد کالا به استان کرمان 548 هزار سبد بود که 544 هزار سبد کالا توزیع شد.

وی گفت: میانگین جذب مشمولان سبد کالا در کشور 85 درصد بوده و 99.3 درصد سبد کالا در استان کرمان جذب شد.

زریسفی ادامه داد: 70 هزار بافنده فرش در استان کرمان داریم که آماری دقیق است و تاکنون 50 هزار و 240 نفر از این تعداد در بانک اطلاعاتی نام نویسی کرده اند.

وی گفت: 26 هزار و 210 بافنده فرش بیمه شده در استان داریم که 80 درصد زن و 20 درصد مرد هستند و پراکندگی آنها زیاد است.

وی ارزش صادرات فرش استان کرمان را هفت میلیون دلار معادل حدود 2 درصد صادرات فرش کشور اعلام کرد و افزود: همین میزان صادرات کم هم از گمرکات کرمان انجام نمی شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، ارزش تولیدات بافندگان فرش دستباف استان را 120 میلیارد تومان عنوان کرد.ک/2

8154 /2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا