گوناگون

جشنواره قرآنی «جوان» برگزار می‌ شود/ اجرای طرح «با قرآن در رمضان»

به گزارش خبرگزاری مهر، «مسعود وادی‌پور» سرپرست مدیریت ارتباطات سازمان دارالقرآن‌ الکریم، اظهار داشت: سازمان دارالقرآن برای سال جاری برای هفته جوان برنامه‌هایی در راستای تشویق جوانان به فعالیت در امور قرآنی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی جوان ادامه داد: جشنواره قرآنی جوان از سال 1385 به همت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شده است که امسال با توجه به اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی، سعی داریم این جشنواره را برای جوانان 18 تا 29 سال پررنگ‌تر از گذشته برگزار کنیم.

وادی‌پور، شناسایی استعدادهای قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت آنها را مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره قرآنی جوان عنوان کرد و افزود: این جشنواره در رشته‌هایی همچون قرائت، حفظ کل، حفظ 15 جزء، تواشیح و هم‌خوانی، نقاشی، مقاله‌نویسی، خوشنویسی سوره مبارکه «قدر» و همچنین طراحی از 18 تا 25 خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

سرپرست مدیریت ارتباطات سازمان دارالقرآن با اشاره به دیگر برنامه‌های سازمان دارالقرآن در هفته جوان، تصریح کرد: در این هفته محافل انس با قرآن نیز با رویکرد توجه به جوانان در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که اعضای این محافل قرآنی از مجری گرفته تا حافظ و قاری را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی همچنین از برگزاری طرح «با قرآن در رمضان» در ماه رمضان خبر داد و گفت: در این طرح که برای چهارمین سال برگزار می‌شود، روزانه یک جزء قرآن کریم تلاوت خواهد شد. سازمان دارالقرآن از سال 1390 با برگزاری طرحی با عنوان «با قرآن در رمضان» افراد را برای خلوص بیشتر در ماه نزول آیات الهی آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه در طرح «با قرآن در رمضان» افراد روزانه قبل از نماز مغرب و عشاء یک جزء از کلام الله مجید را تلاوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این طرح که در یکی از محافل معنوی شهر توسط اساتید قرآنی هر استان اداره می‌شود، هر روز یک جزء از کلام الهی خوانده خواهد شد.

سرپرست مدیریت ارتباطات سازمان دارالقرآن‌ الکریم در رابطه با نحوه انتخاب اساتید قرآنی در این طرح تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی افرادی را جهت اداره جلسات محوری در ماه رمضان معرفی می‌کنند که پس از آن در شورایی که نمایندگان سازمان صدا و سیما نیز حضور دارند، افراد منتخب با معیارهای شورا سنجیده و در نهایت تأیید می‌شوند.

وادی‌پور، هدف از برگزاری طرح «با قرآن در رمضان» را انس افراد با آیات الهی در ماه نزول قرآن عنوان کرد و افزود: برگزاری این‌چنین طرح‌هایی می‌تواند در گسترش امور قرآنی و همچنین جذب افراد به فعالیت در این عرصه نقش قابل توجهی داشته باشد بر همین اساس باید تمامی ارگان‌ها برای جذابیت بیشتر در برگزاری طرح‌های قرآنی برنامه‌ریزی کنند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا