گوناگون

سینمای قرآنی باید زبان جهانی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به کیفیت ساخت فیلم‌های قرآنی اظهار داشت: فیلم قرآنی باید با استانداردهای جهانی ساخته شود چرا که قرآن برای تمام انسان‌ها فرستاده شده است و فیلم‌های قرآنی هم باید برای تمامی مخاطبان جهان ساخته شود تا بتوان با یک زبان جهانی مفهومی قرآنی را به دیگر مخاطبان منتقل کرد.

بازیگر سریال مختارنامه در ادامه با بیان اینکه قرآن، اهدافی را از قصه‌های دنبال می‌کند، گفت: این اهداف بیان واقعیت هایی است که هر کدام دارای فلسفه‌ای خاص است و فیلم سینمایی قرآنی نیز تکه‌ای از واقعیت یا زندگی است. بسیاری از قصه‌های قرآن گوشه‌ای از یک حقیقت را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: پیشرفت سینمای قرآنی نیازمند توجه مسئولان است و باید بیشتر از این‌ها از تولیدات سینمایی قرآنی حمایت شود، چون کار با محوریت قصه‌های قرآنی نیازمند بودجه کلان برای تولید است که برآورده کردن آن از عهده بخش خصوصی بر نمی‌آید.

کوثری در ادامه ابراز داشت: فیلم‌هایی که به معنای قرآنی هم توجه کرده‌اند، جزء کارهای قرآنی محسوب می‌شوند، اما نباید از یاد برد که فیلم‌ها یا سریال‌هایی که قصص قرآن را محور قرار داده‌اند به شکل زیباتری بیانگر مفاهیم قرآنی هستند، چون به لحاظ زیبایی‌شناسی، قصص قرآنی در خود زیبایی فراوانی نهفته دارند.

بازیگر فیلم سینمایی دل شکسته  در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید توجه بیشتری به سینمای دینی و قرآنی صورت گیرد. تجربه بیانگر این حقیقت بوده که  هر زمان سینما به شکلی جدی به موضوعات ارزشی پرداخته از سوی تماشاگران با استقبال خوبی مواجه شده است، اما متاسفانه باز هم عده‌ای از منتقدان می‌‌گویند که این دسته تولیدات مخاطبان لازم را ندارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: تصور اشتباهی که از سینمای قرآنی وجود دارد این است که سینمای قرآنی صرفا به روایت زندگی انبیا و معصومان(ع) ختم می‌شود، در صورتی که مفاهیم قرآنی و دینی این قابلیت را دارد که در تمامی گونه‌ها نمود پیدا کند.

وی با ابراز امیدواری به اینکه استفاده از کارشناسان و فیلمسازان متخصص در حوزه قرآنی می‌تواند در پیشرفت این سینما تاثیرگذار باشد، گفت: استفاده از فیلمسازان متخصص در حوزه‌های قرآنی و گرفتن نظرات اساتید حوزه و دانشگاه برای ساخت فیلم‌های قرآنی در نحوه انتقال مفاهیم قرآن به جامعه تاثیرات زیادی دارد. بعضی از فیلمسازان ما تخصصی نسبت به مسائل اسلامی، قرآنی و متون دینی ندارند، بنابراین بسیاری از تولیدات خلق شده از کیفیت مناسب بی‌بهره‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا