Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

پتنت جعبه پیتزای اپل به ثبت رسید + عکس

پتنت جعبه پیتزای اپل در حالی به تازگی به ثبت رسیده است که این کمپانی همواره در استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین از سایرین جلوتر بوده است. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

جعبه پیتزای اپل به گونه ای طراحی شده که کاربر می تواند پیتزای خود را درون آن گذاشته و پس از ساعت ها بدون اینکه چیزی از کیفیت پیتزا کم شده باشد آن را میل کند. این جعبه در حقیقت برای تازه نگه داشتن پیتزا طراحی شده.
اپل هر روز پتنت های ریز و درشت جدیدی ثبت می کند، اما یکی از جالب ترین موارد، پتنت مربوط به طراحی جعبه برای تازه نگه داشتن پیتزاست، چرا که این شرکت طبق معمول به آنچه از قبل وجود داشته راضی نیست.
ظرف جدید به شکل دایره و در ابعاد یک نفره طراحی شده و کارمندانی که می خواهند روی میز کار خود غذا بخورند می توانند از آن استفاده کنند. نوآوری اصلی اپل، سوراخ کردن درب محفظه است تا هوا بتواند به راحتی جریان پیدا کرده و از شل شدن پیتزا جلوگیری شود.
نکته دیگر در طراحی جعبه پیتزای اپل ، وجود برآمدگی هایی در کف آن (عدد ۱۸ تصویر) است که باعث به وجود آمدن فضای خالی برای عبور هوا از قسمت زیرین پیتزا شده و مانع به دام افتادن رطوبت می شود. به گفته اپل، می توان برای ساخت این جعبه از مواد بازیافت شده نیز استفاده کرد.
طراحی جعبه پیتزای اپل توسط جمعی از کارمندان کمپانی انجام شده که در میان آنها، نام «فرانچسکو لانگونی» سرپرست تیم خدمات غذایی اپل به چشم می خورد. البته این اولین باری نیست که کمپانی ساکن کوپرتینو پتنت های اینچنینی ثبت می کند پیش از این اپل پتنت های عجیبی از جمله نمایشگرهای پوشیدنی، شبکه سنسورهای پوشیدنی، تکنولوژی تماس ضربه ای، کیسه مقوایی خرید و گلدان اپل برای اپل استور را به ثبت رسانده بود.

شرکت اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌ افزار کامپیوتر فعالیت می‌ کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تأسیس شد.
اپل معمولا به تولید سخت‌ افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌ افزاری این شرکت می‌ توان آیپد، آی‌ مک، مک بوک و آی پاد و آیفون و اپل واچ و اپل تیوی را نام برد. همچنین این شرکت در زمینه تولید نرم‌ افزار هم فعالیت دارد. نرم‌ افزارهای آی‌تونز، آی‌ لایف، آی ورک و سیستم‌ عامل مورد استفاده در رایانه‌ های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌ هایی از فعالیت نرم‌ افزاری این شرکت هستند.

باهم در میهن پست تصاویری از جعبه پیتزای اپل را تماشا خواهیم کرد.

منبع   businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا