گوناگون

جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات بعد از ماه رمضان برگزار می شود

81209110 5774350

دکتر «سید حسن هاشمی » وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در گفت و گوی کوتاه با خبرنگار ایرنا این مطلب را عنوان و اظهار امیدواری کرد که جلسه آینده ستاد یاد شده ، مصوبات خوبی را در رابطه با کنترل دخانیات به تصویب برساند.

وی افزود : در جلسه آینده ستاد همچنین تلاش می شود تا برخی مصوبات جلسات گذشته ستاد که به دلایلی انجام نشده است نیز مورد بررسی قرار گیرد.

«خدیجه محصلی » مسوول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات نیز به خبرنگار ایرنا گفت : در راستای برگزاری ستاد یاد شده ، جلسه کارگروه تخصصی ستاد کشوری کنترل دخانیات دو هفته پیش برگزار شد.

هشتمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات تیر ماه سال گذشته به ریاست دکتر « طریقت منفرد» وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برپا شده بود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت هم از اعضای ستاد به شمار می آید. وی از جمله مسوولانی به شمار می آید که احتمالا خبرنگاران از وی سوال های زیادی در رابطه با چگونگی کنترل دخانیات خواهند داشت.

بر اساس تبصره 2 ماده 1 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات ، ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات که در آن چهار وزیر ( بهداشت ، ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش و صنعت ) عضو هستند باید گزارش عملکرد خود را هر 6 ماه به هیات وزیران و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهای جهان است که قانون کنترل و مبارزه ملی با دخانیات دارد .

در زمان حاضر به رغم اینکه مجلس شورای اسلامی سال ها (سال 1385 ) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را به تصویب رسانده و ابلاغ هم کرده است اما این قانون به خوبی اجرا نمی شود و هنوز هم خلاهای اجرایی با وجود 10 میلیون مصرف کننده سیگار و قلیان در کشور وجود دارد.

دکتر «کاظم ندافی » رییس دبیر خانه ستاد مبارزه با دخانیات اخیرا اعلام کرد : ایران پایین ترین قیمت سیگار را در منطقه مدیترانه شرقی دارد و دومین کشور دارای قیمت پایین سیگار در جهان نیز به شمار می آید.

اجتمام(4)**1776**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا