گوناگون

آیین بزرگداشت شهید مصطفی چمران در اراک برگزار شد

81209104 5774343

یک استاد حوزه و دانشگاه در این آیین گفت: شهید چمران با کوله باری از تجارب ارزشمند در مبارزه با ظالمان و متجاوزان اشغالگر در لبنان و با جانفشانی و فرماندهی مقتدرانه خود در روزهای نخست تهاجم نظامی رژیم بعثی به خاک پاک ایران زمین، ماشین جنگی ارتش صدام را متوقف کرد و زمینه را برای پیروزی پی در پی رزمندگان اسلام فراهم کرد.

حجت الاسلام ˈمحمد برادرانˈ بیان کرد: شهید چمران با برخورداری از ویژگی بارز مدیریت جهادی، در کشورهای ایران و لبنان نیروهای بسیار مستعد و توانمندی را تربیت که آنان باعث رشادتهای بسیار در مقابله با رژیم غاصب صهوینیستی و دشمن متجاوز به ایران زمین شدند.

وی ادامه داد: شهید چمران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، در صف نخست مبارزه با عوامل ضدانقلاب و گروه های وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت و در پاوه و اورامانات حماسه ها آفرید.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شهید چمران در همه برهه های حساس شکل گیری، پیروزی و مقاومت نظام اسلامی ایران حضوری فعال و نقشی موثر و پررنگ داشت و در تمام عرصه ها، رشادتهای الهام بخشی از خود به جای گذاشت.

وی یادآوری کرد: شهید چمران با آغاز جنگ تحمیلی در هفتم مهرماه سال 1359 با اجازه رسمی از امام راحل رهسپار خوزستان شد و در حالی که رژیم بعثی تا پنج کیلومتری اهواز پیش روی کرده بود این شهید والامقام با طراحی جنگ های نامنظم و چریکی، هرشب تعداد زیادی از تانک های دشمن را منهدم می کرد و در بین لشکر عراق ایجاد رعب و وحشت می کرد.

حجت الاسلام برادران اضافه کرد: شهید چمران علاوه بر اینکه در زمینه جنگ های چریکی و نامنظم تسلط بی نظیری داشت یک دانشمند بزرگ فیزیک الکترونیک در رشته خاص پلاسما و همچنین عارف وارسته، سیاستمدار، تحلیلگر و یک مدیر جهادی توانمند نیز بود.

شهید مصطفی چمران در سال 1311 در تهران متولد شد و در سال 1361 در منطقه دهلاویه بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

طراحی و اجرای جنگ های نامنظم، طرح سد خاکی بر رود کرخه در محور ده کوه، سد خاکی کرخه از طرار، پل چولانه، سازماندهی واحدهای چریکی 11 نفره و آموزش حرکت های تخصصی پیاده روی از فعالیت های این شهید والامقام در جنگ تحمیلی بود.ک/2

7115/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا