گوناگون

پارک ملل ساری با حضور رئیس مجلس افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي عبوري پیش از ظهر چهارشنبه در بيستمين نشست جانبازان قطع نخائي استان كه در دفتر شهردار برگزار شد، با اشاره به اين كه بخشي ازپروژه هاي ساري فردا با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و رحماني فضلي به بهره برداري مي رسد افزود: با توجه به شعار امسال عزم ملي و مديريت جهادي، شهردار و شوراي شهر اين شعار از عينيت بخشيده و با داشتن روحيه ايثار و سخت كو شي پروژه ها را به اتمام رساندند.

عبوري با اشاره به اتمام پروژه پارك ملل در حاشيه رودخانه تجن گفت : اين پروژه با مساحت بالغ بر 35 هكتار در مدت 100 روز و در سه شيفت كاري به بهره برداري خواهد رسيد كه ساخت آن در اين مدت در طول 24 ساعت شبانه روز انجام شده كه تنها سه روز تعطيل بوده است.

وي افزود: پروژه پل شهيد نوري در منطقه ذغالچال در كمتر از 9 ماه به بهره برداري رسيد در اين پروژه هيچ مسئولي دعوت نشد، چرا كه اعتقاد دارم، پروژه هايي كه پول آن توسط مردم پرداخت مي شود، افتتاح آن هم بايد توسط مردم صورت گيرد نه مسئولان.

شهردار ساري با اشاره به پروژه ميانگذر شمالي بين امير مازندراني و كمربندي شمالي ساري افزود: اين پروژه در سه فاز تعريف شد و پس از 31 سال به نام شهيدان شميشربند به بهره برداري رسيد، همچنین كمربندي گارد جنگل پس از 39 سال مسكوت ماندن در يك سال گذشته به اندازه 37 سال گذشته پيشرفت فيزيكي داشت و طي هفته هاي آينده هم به بهره برداري خواهد رسيد.

عبوري، مهار آبهاي سطحي را كه از سال 1337  تعريف شده و هيچ اقدام جدي صورت نگرفته بود را از ديگر اقدامات شهرداري ساري در يك سال گذشته برشمرد و افزود: 400 ميليارد تومان هزينه افتتاح پروژه مهار آبهاي سطحي بوده كه از سال گذشته در دستور كار قرار گرفت، افتتاح پارك كوي اتحاد را از ديگر پروژه هايي برشمرد كه فردا با حضور مسولين كشوري افتتاح خواهد شد.

شهردار مركز مازندران با اشاره به اين كه پس از انقلاب 12 پارك در ساري ساخته شد افزود: در مدت يكسال و اندي گذشته هم 12 پارك در ساري ساخته شد كه فضا سازي مناسب براي استفاده سالمندان ؛ جانبازان و نابينايان در آن انجام شده است.

وي در ادامه تصريح كرد: در زمينه فضاسازي  شهري براي استفاده معلولين وسالمندان ناتوان  بلوارهاي اصلي و خيابانهاي اصلي مناسب سازي شده و فضاي مخصوص به نابينايان نيز در نظر گرفته شده است.

عبوري با اشاره به اينكه شهرداري در كنار فعاليتهاي عمراني فعاليتهاي فرهنگي هم انجام مي دهد به گونه اي كه فضاي شهر در اعياد و مناسبتهاي مذهبي  تغيير مي كند گفت : آموزش شهروندان در مركز سراي تداوم مهر تحت عنوان مشاوره وآموزشهاي  مهارت زندگي  در دستور كار معاونت فرهنگي شهرداري است.

وي نامگذاري خيابانها و كوچه ها با نام و تمثال شهدا را از ديگر اقدامات شهرداري برشمرد و افزود: بهره برداري از زيرگذر ريلي شمال به جنوب در كمربندي عسكري محمديان در مدت 8 ساعت انجام شد تا در تردد ريلي اين مسير مشكلي ايجاد نشد.

شهردار ساري يكي از دلايل عقب ماندگي مركز استان را هم عرض ديده شدن ساري با ديگر شهرستانهاي استان نام برد و افزود: ساري به عنوان پيشاني استان بايد ويژه ديده شود و رشد كند تا مازندران نيز به توسعه يافتگي و رشد دست يابد.

عبوري با بيان اين كه ساري درسالهاي  گذشته  از اعتبارات ملي و استاني استفاده نكرده بود افزود : در سال 92 كه سخت  ترين سال مالي دولت  پس از انقلاب بود شهرداري ساري غريب به 50 ميليارد تومان  از اعتبارات ملي و دولتي را جذب كرد.

وي پي گيري و افتتاح باغ موزه دفاع مقدس را از موارد مهم استان برشمرد و افزود: از سال 88 تاكنون 20 درصد كار پيشرفت داشته است و بايد از اعتبارات ملي براي اتمام اين پروژه استفاده كرد و در اين راه يك مديريت و عزم جهادي  از سوي مديران استاني مي طلبد.

شمشير بند عضو شوراي شهر ساري نيز در اين نشست گفت : همكاري اعضا شورا و شهردار ارزشي ساري روز به روز بيشتر مي گردد  به طوري كه ديگر كسي به دنبال مخالفت با شهردار نيست و اگر باز هم قرار باشد به شهردار ساري راي دهيم به عملكرد بودن و ارزشي بودن وي راي مي دهيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا