گوناگون

جیم کری دکترای افتخاری گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو.اس.ای.تودی، جیم کری به فارغ التحصیلان گفت: امروز برای کاشتن یک بذر به اینجا آمده ام؛ بذری که در ادامه زندگی تان برای شما الهام‌بخش خواهد بود و به شما قوت می دهد تا با قلبی مشتاق و حس تکامل حقیقی به راه خود ادامه دهید. حالا سوال اینجاست که آیا این بذر شانس ریشه دوانیدن پیدا می‌کند یا کمپانی مونسانتو از من شکایت می کند؟

کری روز شنبه در دانشگاه مدیریت ماهارایشی به عنوان سخنران جشن فارغ التحصیلی روی صحنه رفت. بیش از 1000 نفر که شامل 285 دانشجوی فارغ التحصیل شده نیز می شدند، زیر سقف سالن گلدن دوم در فرفیلد حضور داشتند. تعداد افراد حاضر تا حدی زیاد بود که مسئولان دانشگاه اتاق‌های بالایی را نیز باز کردند و ویدیوی زنده سخنرانی کری را برایشان پخش کردند.

کری که به عنوان ستاره فیلم هایی مانند «احمق و احمق تر»، «نمایش ترومن» و «ایس ونتورا» شناخته می شود، قبل از این نیز به دانشگاه ماهاریشی سفر کرده بود. او در فصل پاییز با دانشجویان برنامه فیلمسازی دیوید لینچ این دانشگاه صحبت کرده بود. او همچنین سال گذشته نیز چند روزی را در محیط دانشگاه و ودیک سیتی ماهاریشی ؛ بخشی از دانشگاه نزدیک فرفیلد که خانه صدها روحانی هندو است، گذرانده بود.

کری در حین سخنرانی روز شنبه اش چند جوک درباره بازیکنان تیم بیسبال منطقه نیز تعریف کرد. او همچنین به بسیاری از دنبال کنندگان تمرین‌های ماهاراشی نیز اشاره کرد. در یکی از این اشاره ها او یادآور اهمیت حس جهت یابی در باورهای آن ها شد و گفت: ببخشید اگر امشب خیلی انرژی ندارم، چون دیشب در حالیکه سرم به سمت شمال بود خوابیدم.

کری چند داستان شخصی از دوران کودکی اش را نیز با حضار در میان گذاشت. او گفت که پدرش می توانست یک کمدین باشد اما به خاطر اینکه به دنبال شغلی ثابت می گشت تصمیم گرفت تا تبدیل به یک حسابدار شود. پدر کری بعدها شغلش را از دست داد، که این موضوع به کری درسی مهم داد. او گفت: من درس های بسیاری از پدرم یاد گرفتم، اما یکی از مهم ترین آن ها این بود که اگر چیزی را نخواهید امکانش بسیار زیاد است که در آن شکست بخورید، پس بهتر است به کاری که به آن عشق می‌ورزید بپردازید.

کری بعد از اتمام سخنرانی اش یک مدرک دکترای افتخاری نیز دریافت کرد.   

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا