Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

«جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴» خودرویی که سربلند از تاریخ عبور کرد + عکس

به گزارش میهن پست – فورد و ویلیز نخستین جیپ‌ها را ساختند که یکی از بهترین نسل‌های خودرو در اروپای ‌آزاد شده پس از جنگ جهانی دوم بودند. از سال ۱۹۵۰، وقتی ویلیز سرانجام توانست نام «جیپ» را به عنوان یک برند عرضه کند، تغییرات زیادی در مدل‌های کلاسیک انجام شده است. امّا شک نکنید که جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴ نیز یک خودروی کلاسیک است؛ طراحی «بدنه بر روی شاسی» نمادی از گذشته صنعت خودروسازی هستند و دو محور خودرو نیز به همین ترتیب. نیروی پیشرانه رانگلر از موتور ۳/۶ لیتری V6 تأمین می‌شود.

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

سیستم فرمان ساچمه‌ای گردان، باعث می‌شود که احساس فوق‌العاده‌ای در زمین‌های گلی و لجنزارها داشته باشید؛ امّا انتظار زیادی از این سیستم بر روی سطوح سخت‌تر مانند بتن نباید داشت.

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

رنگلر یک خودروی آف‌رود بسیار عالی است و در این موضوع هیچ شکی نیست. ولی علی‌رغم دینامیک تاریخ گذشته‌اش، نوع خاص و منحصر به‌فردی را از یک خودروی اسپورت نیز ارائه می‌کند.

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

پنجره عقب را پایین بکشید، سقف را جمع کرده و درها را جدا کنید؛ اینجاست که رنگلر شما از یک اتاق ایمن زمستانی به یک خودروی تابستانی سبک‌بال تبدیل می‌شود و می‌تواند وسیله‌ای برای گردش و تفریح باشد.

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

قیمت ویلیز از ۲۶ هزار و ۹۹۰ دلار شروع می شود ( سیستم A/C مبلغ آن را ۲۱۰۰ دلار اضافه می‌کند) و البته در مدل پایه خبری از سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک مانند مدل‌های گرانتر روبیکون نیست.

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

 

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

 

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

 

 

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

در همین حال، طراحی‌های سیاه‌رنگ زیادی در آن به کار رفته و حس یک آف‌رود واقعی را دارد. شاید کسانی که سن و سال بالایی دارند، آرزو کنند که رنگ سبز ارتشی نیز به عنوان یک آپشن عرضه شود.

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

مشخصات:

     نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب یا دیفرانسیل چهارچرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۳ در کانورتیبل.
قیمت مدل تست: ۳۰۹۸۰ دلار (قیمت پایه: ۲۶۹۹۰ دلار)
نوع موتورDOHC 24-valve V-6، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
گنجایش: ۳۶۰۵ سی‌سی.
قدرت: ۲۸۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۳۵۲/۵ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: ۶ دنده دستی.

ابعاد:

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۴۲ متر.
طول ماشین: ۳/۸۸ متر.
عرض: ۱/۸۷ متر.
ارتفاع: ۱/۸ متر.
وزن کلی: ۱۸۳۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
صفر تا ۱۴۴/۸ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۳ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۴ ثانیه.
عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۴/۸ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۵۹/۳ کیلومتر بر ساعت.
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶۴/۰۱ متر.

مصرف سوخت:

جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴
جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰           کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

منبع:پدال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا