گوناگون

فقدان صنایع بزرگ و مولد مهمترین مشکل بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی بعدازظهر یکشنبه در دیدار جمعی از صنعتگران استان گفت: صنایع مادر بستر ایجاد و رونق دیگر صنایع کوچک و وابسته است و این استان ازعدم وجود صنایع بزرگ رنج می برد.

وی افزود: این استان با راه اندازی صنایع بزرگ شاهد رونق در بخش اقتصاد و اشتغال خواهد بود.

وی بیان کرد: برای کاهش بیکاری ایجاد و راه اندازی صنایع بزرگ در این استان ضروری است و این امر مستلزم رشد سرمایه گذاری در استان است.

خادمی رشد صنعت و کشاورزی را بسترساز پیشرفت و توسعه استان عنوان کرد و بیان داشت: تسهیلات اعطایی از سوی صندوق توسعه ملی فرصتی مناسب برای تامین اعتبارات مورد نیاز در زمینه اجرای طرح های اقتصادی استان و در تمام بخش ها از جمله صنعت و کشاورزی است که باید استفاده بهینه ای از آن شود.

65 طرح کهگیلویه و بویراحمد در صندوق توسعه ملی مصوب شده است

استاندار گفت: از مجموع 657 میلیارد و 900 میلیون ریال سهمیه کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات صندوق توسعه ملی تاکنون 65 طرح به مبلغ 360 میلیارد ریال در بخش های کشاورزی و صنعت و معدن در این صندوق مصوب و به مرحله انعقاد قرارداد رسیده که برخی از آنها پرداخت شده و تعدادی نیز در حال پرداخت است.

وی افزود: هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به استان های کشور از جمله در این استان در سال 93 وجود ندارد.

IMG18252085

خادمی بیان کرد: با تخصیص این اعتبارات باید کارگاه های راکد و نیمه فعال وارد چرخه فعالیت شوند و کارگاه هایی که قابل توسعه هستند، توسعه داده شوند.

احترام به سرمایه گذاری باید نهادینه شود

استاندار سرمایه گذاری را تنها راه برون رفت کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت کنونی اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: تشویق سرمایه گذار و احترام به سرمایه گذاری باید در این استان نهادینه شود.

خادمی تاکید کرد: برای برطرف کردن مشکلات بیکاری و تولید باید از ورود سرمایه‌گذاران به استان به طور ویژه حمایت کنیم.

وی افزود: این استان سهمی از سرمایه گذاری ها در سالهای قبل نداشته و باید زمینه را برای این مهم در استان ایجاد کنیم.

استاندار استان گفت: تهیه سند و برنامه ریزی لازم برای آینده صنعت استان با دید واقع بینانه و دقیق از سوی کارشناسان حوزه صنعت و اشتغال استان طراحی و تدوین شده که در آن راهبرد صنعت استان را براساس جدول زمانبندی چند ساله تا رسیدن به شرایط ایده آل لحاظ کرده است.

وی بیان کرد: سند توسعه استان پس از نشست های متعدد کارشناسی و تخصصی وهمسو با برنامه های فرا دست و البته برخی از شاخص های کمی مهم و کلیدی توسعه استان همراه با طرح های مورد نیاز برای تحقق اهداف تهیه شده است.

وی افزود: تدوین این برنامه موجب تقویت روحیه برنامه محوری و  نظارت پذیری در فعالیت دستگاه های اجرایی و نیز ارزیابی دقیق عملکردها برای نهاد های نظارتی خواهد شد.

خادمی تصریح کرد: حرکت بر اساس این سند می تواند مسیر رسیدن این استان به توسعه و رفع غبار محرومیت را کمتر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا