گوناگون

هشت نمایشگاه قرآنی در استان سمنان گشایش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا سوقندی صبح یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ادامه داد: با توجه به اینکه آموزه‌های این کتاب عظیم در واقع سمت و سو‌ دهنده به تمامی فعالیت‌ها و تعالی‌بخش جامعه است، رسالت سنگینی بر‌عهده‌‌ متولیان امر تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تعمیق باورهای دینی ‌میان اقشار مختلف مردم علی‌الخصوص جوانان و نوجوانان از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است، یادآور شد: نمایشگاه قرآن کریم با توجه به شاخصه‌هایی که دارد می‌تواند فرصت مناسبی را برای ارائه‌ تازه‌های نشر در حوزه‌ علوم قرآنی و بسط فرهنگ قرآنی ایجاد کند.

 مدیر‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: نمایشگاه قرآنی با هدف شناسایی،‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

IMG16074532

نمایشگاه های قرآنی استان سمنان 15 روز ادامه خواهند داشت

سرپرست دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به برپایی نمایشگاه های قرآنی در هشت شهرستان استان به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این نمایشگاه در زمان های مختلف در شهرستان ها افتتاح و به مدت 15 روز برپا خواهد بود.

مجتبی نور محمدی به تشریح برنامه های جنبی این نمایشگاه پرداخت و افزود: علاوه بر توزیع قرآن، ادعیه و کتب مذهبی و نرم افزارهای قرآنی نیز با 20 درصد تخفیف در نمایشگاه ارائه می شود.

وی ادامه داد: بر پایی غرفه حجاب و غرفه بیان احکام و شبهات دینی با حضور کارشناسان از فعالیت های دیگر نمایشگاه قرآن در شهرستاها است.

سرپرست دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برنامه های مختلف آموزشی با دوره های کوتاه مدت روخوانی، صوت و لحن، تجوید و کلاس های مفاهیم و ترجمه با حضور صاحب نظران، همخوانی و جزء خوانی قرآن کریم و پخش زنده آن از صدا و سیما، گردهمایی فعالان قرآنی و تجلیل و تقدیر از خادمان قرآنی و فعالان حوزه تلاوت نور و توزیع سه هزار و 500 عنوان کتاب قرآنی و ادعیه در مجامع قرآنی را از برنامه دیگر قرآن و عترت در ایام رمضان عنوان کرد.

476 پایگاه فعال غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح استان سمنان وجود دارد

معاون امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه 476 پایگاه فعال غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح استان وجود دارد گفت: پایگاه های اوقات فراغت تابستانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در قالب مجموعه های کانون های مساجد، موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاههای آزاد هنر، انجمن های فرهنگی و هنری، موسسا و مراکز فرهنگی دیجیتال، موسسات فیلم سازی، سینماها، مراکز بازیهای رایانه ای و مراکز عرضه محصولات فرهنگی هستند.

امیر هوشنگ باهنر عنوان کرد: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان‌ و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فضای شور و نشاط در میان جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای برپایی پایگاه های اوقات فراغت تابستانه از وظایف ذاتی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی است.

IMG16074584

برنامه های اوقات فراغت باید توانمندی های شرکت کنندگان را شکوفا کند

دبیر شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری ستاد اوقات فراغت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اجرای برنامه های فرهنگی هنری، اردو، بازدید از مراکز علمی و پژوهشی، کلاس های قرآنی و تئاتر و شعر از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این ایام است.

باهنر خاطرنشان کرد: برنامه های اوقات فراغت باید زمینه شکوفایی استعدادها و توانمندی های شرکت کنندگان را فراهم کند.

وی با تصریح بر اینکه برنامه هدایت ‌شده برای گذران صحیح اوقات فراغت در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، بسیار موثر است، گفت: در واقع نوع گذران اوقات فراغت با زندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه پیوند بسیار نزدیک دارد.

افرادی که تعلقات دینی پایینی دارند به سمت اعتیاد می روند

دبیر کمیته فرهنگی آموزش و پیشگیری از مواد مخدر نیز در این نشست گفت: این کمیته از سال 84 در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت خود را آغاز کرد.

سیما رجبی با بیان اینکه افرادی که از نظر تعلقات دینی و مذهبی و سطح آگاهی عمومی در سطح پایینی قرار دارند به سمت اعتیاد و مواد مخدر کشیده می شوند افزود: فعالیت ما در دو بخش فعالیت مستقیم و پیشگیری از اعتیاد و فعالیت غیر مستقیم کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی برپایی نمایشگاه عکس، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، اجرای نمایش های خیابانی، بازدید از مرکز ترک اعتیاد، برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع مواد مخدر  و مشارکت در برپایی پیاده روی خانوادگی را از برنامه های این نهاد در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اعلام کرد.

دبیر کمیته فرهنگی آموزش و پیشگیری از مواد مخدر از رسانه ها خواست در طول هفته مبارزه با مواد مخدر نسبت به انتشار خبرها و مقالاتی در این خصوص نسبت به کاهش این بلای خانمان سوز تلاش کنند.

این نشست با محوریت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برپایی نمایشگاه قرآنی در استان، هفته مبارزه با مواد مخدر و برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تابستانه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا