گوناگون

حاشیه‌نگاری از جلسه همگرایی اصولگرایان

جلسه همگرایی اصولگرایان که شامگاه روز گذشته با حضور شخصیت‌های مطرح سیاسی برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه همگرایی اصولگرایان که شامگاه روز گذشته با حضور شخصیت‌های مطرح اصولگرا برگزار شد با حواشی جالبی همراه بود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

* جلسه همگرایی اصولگرایان شامگاه روز گذشته در حالی برگزار شد که همزمان با آن اصلاح‌طلبان به دیدار حسن روحانی رئیس جمهور رفته بودند و این تداخل زمانی در نوع خود جالب بود.

* حضور وزرای دولت احمدی‌نژاد در این مراسم بسیار چشمگیر بود.

* همچنین قبل از افطار نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام تقوی برگزار شد.

*‌ در این جلسه برای شفای عاجل آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی دعا خوانده شد و حضار تأکید فراوانی بر روی نقش تأثیرگذار ایشان در پشتیبانی از نظام و ولایت فقیه داشتند.

* در این جلسه حجت‌الاسلام تقوی تأکید فراوانی بر روی این مسئله داشت که جلسات همگرایی اصولگرایان به هیچ شخص یا نهادی وابسته نیست و اگر قرار باشد به کسی گزارش کار داده شود آن شخص یا نهاد جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواهد بود.

* در اواسط این برنامه بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه تمام کسانی که به مبانی انقلاب اسلامی معتقدند اصولگرا محسوب می‌شوند، قرائت شد.

* قرار بود در این جلسه منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق کشورمان سخنرانی کند که به دلیل محدودیت زمانی وی نتوانست سخنرانی کند.

* یکی از مهمترین محورهای بحث و تبادل‌نظر اصولگرایان حاضر در این جلسه تحولات عراق و حضور داعش در این کشور بود.

* سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم در سخنان خود نسبت به تصمیم‌گیری‌های موجود فرهنگی انتقاد کرده و اعتقاد داشت در برابر برخی انحرافات باید موضع‌گیری کرد. وی بر همین اساس تدوین برخی فیلم‌نامه‌ها را اشتباه دانست.

* همچنین در جلسه امروز به مناسبت ارتحال آیت‌الله محمدی گیلانی عضو مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی قرائت شد و حضار برای شادی روح وی طلب آمرزش و مغفرت کردند.

* حجت‌الاسلام تقوی در این جلسه تأکید کرد که هدف از برگزاری این جلسات رقیب و اپوزیسیون دولت بودن نیست و نیت برگزاری این جلسات ایجاد نشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه است.

* برخی چهره‌های مطرح اصولگرایی به دلیل حضور در جلسات همزمان دیگر نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند.

* در پایان این جلسه منشور اصولگرایی از سوی شورای همگرایی اصولگرایان میان حضار توزیع شد که در آن از همه اصولگرایان دعوت شد ضمن حمایت از اقدامات مهم و مؤثر دولت و دیگر قوا و همه کارگزاران کوشش‌های خود را برای تحقق وحدت امت اسلامی و عزت و سرافرازی اسلام و ملت ایران سامان دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا