گوناگون

حزب حاکم ترکیه دچار تغییرات می شود

“حسین تانریوردی” نماینده استان ˈمانیستا ˈ در مجلس ملی ترکیه و عضو کمیته مرکزی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ گروه هایی از اعضای این حزب را ˈ خائن ˈ و از اخراج آنان از حزب خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های محلی ترکیه ، وی امروز در سخنانی در شهرستان ˈ آلاشهیر ˈ استان مانیسا با عنوان اینکه برخی اشتباه ها قابل عفو نیست، گفت: پیش از انتخابات شهرداری ها در ترکیه برخی گروه های حزب حاکمˈعدالت و توسعهˈ علیه حزب فعالیت داشته و با احزاب دیگر در پشت درهای بسته چانه زنی کردند.

تانریوردی گفت: فعالیت علیه حزب حاکم در دوران انتخابات شهرداری ها طبق آیین نامه داخلی حزب منجر به اخراج است و ما نیز طبق آیین نامه عمل خواهیم کرد.

رسانه های ترکیه در روزهای گذشته اخباری مبنی بر تغییرات گسترده در سطوح استانی حزب ˈعدالت و توسعهˈ منتشر کرده بودند.

ˈسلیمان سویلوˈ که به تازگی به سمت مسوول امور تشکیلات حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ انتخاب شده است ، در پی ایجاد تغییرات گسترده در سطوح مسوولان استانی این حزب با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه است و در نخستین گام مسوولان استان های شهرهای بزرگ ˈازمیر و آنکاراˈ را از کار برکنار کرد.

گفته می شود، تحولات در تمامی استان های بزرگ ترکیه به جز استانبول ادامه خواهد داشت و در آینده نزدیک مسوولان حزب حاکم ترکیه در 14 استان تغییراتی ایجاد خواهند کرد .

انتخابات شهرداری ها در ترکیه دهم فروردین ماه گذشته برگزار و حزب حاکم ترکیه با کسب بیش از 45 درصد آرا پیروز انتخابات شد.

کارشناسان سیاسی در ترکیه تغییرات در سطح مسوولان ارشد استانی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ را با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در دهم مردادماه برگزار خواهد شد، مهم ارزیابی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا