گوناگون

مرگ 10 نفر در امارات به دلیل ابتلا به کرونا

وزیر بهداشت امارات عربی متحده روز چهارشنبه اعلام کرد از ماه مارس سال 2013 میلادی تاکنون ده نفر بر اثر ابتلا به کرونا ویروس مرس جان خود را در این کشور از دست داده و 68 نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالرحمن الاویس وزیر بهداشت امارات عربی متحده گفت در بین جان باختگان، شش نفر از اتباع امارات و چهار نفر دیگر نیز از اتباع خارجی هستند که به علت ابتلا به این بیماری جان باختند.
وی همچنین تاکید کرد از ماه مارس سال 2013 میلادی و از زمانی که اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس مرس در این کشور تشخیص داده شد، 68 نفر مبتلا شده اند.

مقامات بخش بهداشت امارات عربی متحده ماه آوریل نیز اعلام کردند یک تبعه فیلیپینی در منطقه العین در شرق این کشور به علت ابتلا به بیماری کرونا ویروس مرس جان باخته است.

عربستان سعودی نیز که در همسایگی امارات عربی متحده است، در معرض شدید ابتلا به این بیماری قرار دارد.

وزارت بهداشت عربستان سعودی روز سه شنبه تعداد تلفات ناشی از کرونا ویروس مرس را از 190 نفر به 282 نفر افزایش داد.

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد افزایش تلفات ناشی از این بیماری به علت بازنگری مجدد بر روی پرونده مبتلایان در سال 2012 میلادی بوده است.

اولین مورد ابتلا به بیماری سندرم حاد تنفسی خاور میانه در سال 2012 میلادی در عربستان سعودی مشاهده شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان از دبی، کرونا ویروس مرس به عنوان یکی از مرگبارترین بیماری ها شناخته شده است اما این بیماری در مقایسه با بیماری سارس که در سال 2003 میلادی در آسیا شیوع پیدا کرد، افراد کمتری را مبتلا کرده است.

تاکنون هشت هزار و 273 نفر در سراسر جهان به بیماری سارس مبتلا شده اند.

کرونا ویروس مرس نیز همانند سارس باعث التهاب در مجاری تنفسی می شود و افراد مبتلا از سرفه، تنگی نفس و تب بالا رنج می برند اما این بیماری عملکرد ضعیف کلیه ها را نیز شامل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا