Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

عبور سیارک ۲۰۱۶ RB2 از کنار زمین

عبور سیارک ۲۰۱۶ RB2 از کنار زمین در حالی مورد توجه قرار گرفته است که تنها در کمتر از ۱۴ روز این دومین سیارک ناشناسی است که از کنار زمین عبور می کند. بنابراین به رغم فاصله بسیار کمی که این دو سیارک با زمین داشتند اما به دلیل آنکه در مسیر برخورد با زمین قرار نداشتند خطری برای ساکنان آن ایجاد نکردند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بسیاری این سؤال را مطرح می کنند که اطراف زمین چه اتفاقاتی در جریان است. اخترشناسان موفق به شناسایی سیارکی شدند که به تازگی از کنار زمین عبور کرده است. آنها تخمین می زنند این سنگ سرگردان فضایی از فاصله ای بسیار ناچیز از زمین عبور کرده باشد، فاصله ای درحدود تنها یک دهم فاصله زمین تا ماه و حتی شاید هم کمتر.

این دومین سیارکی است که طی دو هفته اخیر از کنار زمین عبور می کند. اخترشناسان آن را ۲۰۱۶ RB۱ نامیده اند. جالب اینجاست که این سنگ فضایی اگرچه در مقایسه با سیارک ۲۰۱۶ QA۲ که چند روز پیش از کنار زمین عبور کرد کمی کوچکتر است اما با فاصله نزدیکتری از کنار سیاره مادر عبور کرد.

سیارک ۲۰۱۶ QA۲

هر دوی این سیارکها برای اخترشناسان ناشناخته بوده اند. آنها بزرگی سیارک ۲۰۱۶ RB۱ را حدود ۷ تا ۱۵ متر عنوان کرده اند که از فاصله ۴۰ هزار کیلومتری زمین عبور کرده است. اما سیارک ۲۰۱۶ QA۲ که ۱۵ متر بزرگی دارد از فاصله ۸۰ هزار کیلومتری این سیاره رد شده است.

البته از نگاه دیگر این که نزدیکی قابل توجه این سیارک ها به زمین و اینکه امکان تکرار چنین عبورهایی در آینده هم وجود دارد موجی از هیجان را در میان اخترشناسان به راه انداخته است.

منبع : spice

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا