Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

آزمایش هواپیمای فضایی برای گردشگری در فضا

آزمایش هواپیمای فضایی برای گردشگری در فضا توسط شرکت ویرجین گلکتیک انجام شد . این آزمایش برخلاف هواپیمای VSS Enterprise که در سال ۲۰۱۴ مورد آزمایش قرار گرفت کاملا موفقیت آمیز بود . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

زیبایی و عظمت محیط پیرامون کره زمین بر کسی پوشیده نیست . حالا بسیاری از علاقمندان به فضا دوست دارند در محیطی خارج از سیاره زمین گردشگری کنند و ستارگان را از فاصله ای نزدیک تر مشاهده کنند .

از این رو بسیاری از شرکت ها طراحی و ساخت هواپیما های فضایی را آغاز کرده اند ، که به وسیله آنها در حالتی کاملا امن و مطمئن می توان به ارتفاعات بالا ۲۰ کیلومتری پرواز کرد .

شرکت  ویرجین گلکتیک هم نمونه ای از همین شرکت ها است . این کمپانی با ساخت و آزمایش هواپیمای فضایی SpaceShipTwo VSS Unity یکی از بزرگ ترین قدم ها برای گردشگری در فضا را برداشته است .

آزمایش هواپیمای فضایی برای گردشگری در فضا

روز گذشته ویرجین گلکتیک این هوایپمای فضایی را بر  فراز صحرای موهاوی کالیفرنیا مورد آزمایش قرار داد و یک پرواز کاملا سالم ، امن و مطمئن با آن داشت . هواپیما های فضایی معمولا دارای دو قسمت بالابرنده به نام WhiteKnightTwo و کنترل کننده هستند .

آنها در این پرواز موفق تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری بالارفته و در حدود ۳ ساعت و ۴۳ دقیقه در آن ارتفاع پرواز کردند ، مهم ترین مسئله در این آزمایش زمان پرواز بوده و اینکه مهندسان شرکت بتوانند عملکرد SpaceShipTwo VSS Unity را در حالت واقعی و در دماهای بسیار سرد بررسی کنند .

بد نیست بدانید در سال ۲۰۱۴ هم همین شرکت هوایپمای فضایی VSS Enterprise را با هزینه بسیار زیادی مورد آزمایش قرار داد که آن موفق نبوده و هواپیما تنها در عرض سیزده ثانیه سقوط کرد . این آژمایش منجر به کشته شدن یکی از دو خلبان هواپیما شد . البته ناسا اعلام کرد که طبق بررسی های انجام داده اشتباه خود خلبان باعث سقوط هواپیما شده است .

منبع : spacenews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا