Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ایستگاه فضایی بین المللی در آینده چگونه است

ایستگاه فضایی بین المللی در آینده چگونه است. ایستگاه ISS بی شک یکی از بزگترین و خاص ترین پروژه هایی بوده است که بشر از روی زمین توانسته آن را به ثمر برساند . این پروژه بزرگ با همکاری چندین کشور از سراسر جهان ساخته شده و حالا می خواهیم بدانیم در آینده به کجا خواهد رسید . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

بیست و شش کشور ، پنج آژانس فضایی و هزاران مهندس و نیروی فنی دور هم جمع شدند تا بتوانند عملیات ساخت و ارسال ایستگاه فضایی بین المللی را به فضا انجام دهند .

اما  قدم بعدی ایستگاه فضایی بین المللی در آینده فقط سفر به کره مریخ است . ناسا سال گذشته برنامه دقیق و رسمی خود را در مورد سفر به مریخ اعلام کرده و قصد دارد آن را هر طور که هست عملی کند . این پروژه به کمک یک سازمان خصوصی به نام CASIS انجام خواهد شد .

سازمان CASIS  در سال ۲۰۱۰ با نظر  کنگره آمریکا شروع به کار کرد ، بودجه این سازمان ۱۵ میلیون دلار در سال است که توسط ناسا تامین می شود. از طرف دیگر هم نیمی از در آمد حاصل از ایستگاه فضایی بین المللی هم به CASIS  تعلق دارد .

اما مسئله مهم اینجاست سازمانی که بیش از ۵۰ درصد بودجه پروژه های مهم در آمریکا را به خود اختصاص داده هنوز بعد از گذشت شش سال نتوانسته سودی برای آمریکا داشته باشد .

ایستگاه فضایی بین المللی در آینده چگونه است

البته برنامه هایی تحت عنوان STEM در CASIS  برگزار می شود که بیش از ۱۸۰ هزار دنبال کننده دارد و آنها از طریق تبلیغات در این برنامه ها سود مناسبی می برند اما در مقابل بودجه دریافت شده سود نهایی سازمان در نهایت همان صفر است .

بسیاری نبود نظارت و مدیریت دقیق روی CASIS  را علت اصلی نرسیدن به اهداف کنگره آمریکا در این سازمان می دانند و مقصر اصلی را همان کنگره می شمارند.

جالب است بدانید که کنگره آمریکا با هدف جذب سرمایه، ارئه بورسیه و جلب توجه عمومی مردم به فعالیت های سازمان فضایی ناسا اقدام به به وجود آورد CASIS  کرد اما تمامی اینها کار هایی هستند که بسیاری در ناسا معتقدند خود این آژانس به نحوه بهتری از پس آنها بر می آید .در این میان پروژه سفر به مریخ هم در گیر این موضوع شده و آینده آن را در این مناقشات به خطر انداخته است .

منبع : wired

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا